شناسهٔ خبر: 69831 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح ورودی کنارگذر لنگرود/ تامین اعتبار برای آزادسازی اراضی راه‌آهن رشت- انزلی

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان گیلان از ارائه راهکارهای اساسی برای رفع گلوگاه‌های ترافیکی محور محور رشت- لنگرود-چابکسر-رامسر خبر داد و گفت: در راستای تسهیل تردد و کاهش ترافیک، به زودی عملیات اجرایی احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی کنارگذر لنگرود آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی  صبح امروز در سفر به استان گیلان به همراه نماینده مردم رودسر، املش و نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های زیرساختی حمل و  نقل این استان بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بررسی گلوگاه‌های ترافیکی محور رشت- لنگرود-چابکسر-رامسر را یکی از اهداف این سفر اعلام کرد و گفت: به منظور ساماندهی ترافیک این محور در محدوده شهر چابکسر مقرر شد با همکاری شهرداری و فرمانداری چابکسر نسبت به آزادسازی اراضی محدوده و چهار خطه کردن محور اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: بخش دیگری از ترافیک این محور در محدوده  منطقه کلاچای است که دستور لازم به منظور تسریع در اجرای عملیات تقاطع غیرهمسطح این محور و رفع گره ترافیکی در محدوده کلاچای صادر شد. این تقاطع هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهر لنگرود خبر داد و گفت:‌ کنارگذر لنگرود به طول ۹ کیلومتر به صورت چهار خطه در نوروز سالجاری به بهره‌برداری رسید و در همین راستا به زودی عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح لنگرود آغاز خواهد شد.
وی افزود: این پل دارای ۱۲ دهانه ۲۰ متری است و مبلغ برآورد اولیه اجرای این پل ۲۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در ادامه این سفر از محور کلاچای- رحیم‌آباد بازدید و عنوان کرد: این محور ۱۶۳ کیلومتر است که ۷۵ کیلومتر مسیر  در استان گیلان قرار دارد  و ۶ کیلومتر آن با مشخصات راه اصلی زیرعبور قرار دارد و مابقی مسیر به منظور بهسازی در دست مطالعه است.

خادمی این محور را یکی از راه‌های ارتباطی مرکز کشور به شرق گیلان و غرب مازندران دانست و گفت: احداث و بهسازی این مسیر ضمن برخورداری اهالی منطقه رحیم‌آباد و اشکورات رودسر از مسیر ایمن، کاهش قابل ملاحظه ‌ای در فاصله و زمان سفر از مرکز به شرق گیلان صورت می‌گیرد و  به منظور اتمام عملیات اجرایی آن به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه در بازدید از محور شلمان- املش اظهار داشت: این محور ۷ کیلومتر طول دارد که ۴.۱ کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل شده و ۲.۹ کیلومتر آن در دست اقدام است.

خادمی تاکید کرد: با اتمام این پروژه شهرستان املش از  یک مسیر مناسب و ایمن از مرکز استان به شرق گیلان و غرب مازندران برخوردار خواهد بود. این پروژه هم‌اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به منظور اتمام عملیات اجرایی حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تامین اعتبار برای آزادسازی اراضی راه‌آهن رشت- انزلی

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر از روند عملیات اجرایی در راه‌آهن رشت- انزلی نیز بازدید کرد و اعلام داشت: با توجه به تامین اعتبار مناسبی که در اردیبهشت ماه سالجاری برای این پروژه صورت گرفت، تملک اراضی که از دغدغه‌های اصلی در راه‌آهن رشت- انزلی  محسوب می‌شود به زودی مرتفع خواهد شد.

خادمی ادامه داد: در حال حاضر مذاکرات با مالکان، تنظیم صورت جلسات و نرخ‌گذاری زمین‌های آزادسازی شده در حال انجام است.

وی در رابطه با هزینه‌های تملک اراضی در مسیر راه‌آهن رشت- انزلی اظهار داشت: با توجه به اقلیم خاص منطقه و زمین‌های کشاورزی در این محدوده هزینه‌های تملک اراضی در طول این ۳۷ کیلومتر بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است که با این تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه‌و بودجه تملک اراضی آغاز شده است.