شناسهٔ خبر: 69843 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون اموربازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

نتایج ارزیابی خسارات زلزله ۵.۷ ریشتری مسجد سلیمان تا پایان تیرماه اعلام می‌شود/ نیاز به احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی پیش‌بینی می‌شود

عزیزاله مهدیان معاون اموربازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ارائه ارزیابی نهایی خسارات زلزله مسجد سلیمان در هفته پیش رو خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود نیاز به احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز، ۲۶ تیرماه جلسه شورای مدیریت بحران استان خوزستان با حضور مازیار حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و محمد شکرچی زاده، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، به ریاست استاندار خوزستان با حضور دیگر مسئولان استان در محل استانداری برگزار شد.

در جلسه فوق عزیزالله مهدیان، معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اعلام آمادگی آن بنیاد برای بازسازی مناط زلزله زده مسجد سلیمان خبر داد و با اعلام این مطلب که ارزیابی ها از میزان خسارات در حال تکمیل است و در هفته پیش رو اعلام خواهد شد، گفت: حدود ۸۵۰۰ خانوار که واحدهای مسکونیشان در زلزله اخیر آسیب دید، درخواست کارشناسی داده‌اند.

مهدیان افزود: تاکنون ۵ هزار واحد کارشناسی شده که مجموع ارزیابی ها حاکی است در مناطق شهری و روستایی از ۵ هزار واحد کارشناسی شده، ۹۰۰ واحد ۱۰۰ درصد تخریب شده اند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بخش عمده واحدهای تخریبی باید جابجا شوند. در ارزیابی ها ۳۳۵۴ واحد تعمیری تشخیص داده شده‌اند و پیش‌بینی ما این است که ۱۵۰۰ واحد احداثی تا پایان کار و ۵ تا ۶ هزار واحد تعمیری نیز تا پایان ارزیابی ها شناسایی شوند.

وی از تکمیل تهایی ارزیابی خسارات زلزله ۵.۷ ریشتری مسجد سلیمان در هفته پیش رو خبر داد و گفت: به دلیل گستردگی بافت فرسوده در منطقه زلزله زده مسجد سلیمان، کاهش تراکم در بافت فرسوده و بازسازی در قالب طرح احیای بافت فرسوده می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد.