شناسهٔ خبر: 6985 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

گادکاری در حاشیه امضای تفاهم‌نامه طرح توسعه بندر چابهار خبر داد:

توسعه فنی بندر چابهار با حمایت دو بندر دولتی هند

یادداشت تفاهم سرمایه گذاری دولت هند در توسعه چابهار وزیر حمل و نقل، کشتیرانی و بزرگراه‌های هند از آغاز سرمایه‌گذاری در بندر چابهار بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با ایران خبر داد و گفت: این سرمایه گذاری موجب افزایش همکاری‌های تجاری ایران و هند می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نیتین گادکاری امروز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت در حاشیه امضای یادداشت تفاهم نامه سرمایه گذاری هند در طرح توسعه بندر چابهار با بیان اینکه موقعیت بندر چابهار بسیار مهم است گفت: این سرمایه گذاری موجب افزایش تجارت در ایران و هند به صورت همزمان و همچنین ارتقای تجارت بین المللی هر دو کشور می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات ساخت فاز یک توسط دولت ایران به پایان رسیده و فعلا در این فاز تجهیز و بهره برداری آن بر عهده هند است.

گادکارین افزود: دو بندر دولتی در هند نیز به توسعه فنی بندر چابهار کمک خواهند کرد.

وزیر حمل و نقل، کشتیرانی و بزرگراه‌های هند درباره ضمانت اجرای این تفاهم نامه گفت: این موضوع در زمان نخست وزیر اسبق هند در دولت مورد تصویب قرار گرفت و پس از تغییر دولت در دولت جدید که کمتر از یکسال از زمان شروع کار آن می گذرد در نخستین جلسه هیئت دولت به تصویب رسید.

وی درباره زمان اجرای سرمایه گذاری در طرح توسعه بندر چابهار افزود: بر اساس زمانی که در توافق نامه ذکر شده پیش خواهیم رفت و امیدواریم هر چه سریعتر فعالیت خود را آغاز کنیم./

نظر شما