شناسهٔ خبر: 69864 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری کشور در سفر به استان همدان خبر داد؛

تخصیص هفت میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی گردنه اسدآباد

مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پیگیری لازم برای بهسازی و روسازی بخشی از گردنه اسدآباد با اختصاص هفت میلیارد تومان در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، حیدر مطاعی در سفر خود به استان همدان و بازدید از راه‌های استحفاظی استان با تأکید بر اینکه پیگیری لازم برای بهسازی و روسازی قسمتی از گردنه اسد آباد ضروری است، اظهار داشت: ساماندهی راه های روستایی و ایمن سازی مسیر گردنه اسدآباد از نظر جدا سازی لاین و اجرای پروژه روشنایی و نصب علائم در این محور انجام خواهد شد.

وی ضمن بازدید از گردنه اسد آباد و محورهای روستایی، فرعی و اصلی این شهرستان افزود، در بازدید انجام شده از دو راه روستایی چشمه علی و گدار پهن نیز بهسازی مسافتی به طول حدود شش کیلومتر نیز در دستور کار قرار گرفت.

معاون راهداری کشور در ادامه وضعیت اقدامات انجام شده در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای را مطلوب عنوان کرد و ابراز داشت: همکاری بخش خصوصی، به کارگیری همه نیروها و همه امکانات در اجرایی کردن طرح ها تأثیرگذار بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز با ارائه طرح ها و پروژه های در دست اقدام و با اشاره به حساسیت ایجاد شده و رانش های بعد از بارندگی های فروردین ماه در محور اسدآباد گفت: بنا بر همین ضرورت مطالعه کارشناسانه در این زمینه آغاز شده و قراردادی نیز در جهت جدا سازی لاین رفت و برگشت در این محور منعقد شده است.

مصطفی پناهنده ضمن تأکید بر اجرای برنامه ها و ایمن سازی راه ها خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای این محور شد.

وی با تشریح وضعیت فرسودگی روکش آسفالت محورها، راه های روستایی و سایر پروژه های راهداری در منطقه گفت؛ این محور دارای اهمیت ویژه بوده و اجرای پروژه های ساخت و اصلاح راه، از ضروریات ارتقای ایمنی تردد در جاده های این محور است.

در این برنامه از پروژه های اجرای روکش آسفالت در محور داشبلاغ و راه روستایی قراکند نیز بازدید و در زمینه چگونگی انجام پروژه ها با پیمانکاران مربوطه گفتگو شد.

راه های روستایی قمشانه، سیاه گله به سوتپه، چشمه علی و گدار پهن نیز از جمله راه های مورد بازدید معاون راهداری و هیئت همراه بود.

بازدید از پروژه های مختلف راه از جمله روکش آسفالت، تعریض راه ها، تابلوها، علایم و حفاظ های حاشیه جاده های استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون راهداری بوده است.

گفتنی است، در این بازدید رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان مسائل و مشکلات راه های این شهرستان را تشریح کرد.