شناسهٔ خبر: 69892 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۴ ماهه اول امسال صورت پذیرفت؛

صدور ۱۴۰۰ كارت هوشمند برای رانندگان و ناوگان بين شهري در مازندران

کارت هوشمند مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از صدور ۱۴۰۰فقره كارت هوشمند رانندگان و ناوگان بين شهري این استان از ابتدای امسال تا به امروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، عباسعلی نجفی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : کارت هوشمند، کارتی با ضریب امنیتی بالاست که امکان ذخیره سازی اطلاعات و لحاظ نمودن اطلاعات کارت با سایر سیستم های عملیاتی مانند امکان شناسایی دقیق رانندگان و تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده در کارت شناسایی را فراهم می کند.

وی هدف از صدور کارت هوشمند را ساماندهی و شناسایی رانندگان فعال برشمرد و اظهار داشت : كارت هوشمند در صدور بارنامه و صورت وضعیت مسافری به صورت برخط، کاربرد داشته و استفاده آن در سیستم نوبت‌دهی در پایانه سبب کاهش چشمگیر تخلفات در حوزه حمل و نقل شده است‌.

نجفی یکی دیگر از اهداف کارت هوشمند را متمایز کردن رانندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای برشمرد و خاطرنشان ساخت : درواقع کارت هوشمند دفترچه کار راننده بوده که فعالیت با آن قانونی می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران تصريح کرد: در استان برای رانندگان  ۴۶۳ فقره و برای ناوگان باری۹۳۶ فقره كارت هوشمند صادر شده است.

گفتنی است : در سال گذشته تعداد ۷۳۹۵ فقره کارت هوشمند رانندگان و ناوگان بین شهری استان مازندران صادر شده است.