شناسهٔ خبر: 69922 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد؛

افزايش سطح خدمت رسانی در پايانه‌هاي مرزی برای ميزبانی زائران اباعبدا...الحسین (ع) در ایام اربعين حسينی

بابک طالبی مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره اقدامات انجام شده برای تسهیل خروج و ورود زائران اربعین حسینی گفت: امكانات و زير ساخت‌های لازم و مورد نیاز در پايانه‌های مرزی به‌وي‌ژه مرزهای مهران، چذابه، شلمچه برای ارائه خدمت شایسته به زائران حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) در ایام اربعين حسينی پيش‌بينی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بابک طالبی، مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این مطلب که تمهيدات لازم براي تسهيل هر چه بيشتر خروج و ورود زائران اربعين حسینی پیش‌بینی شده است، مرز مهران را یکی از پرترددترين گذرگاه‌های مرزی ايران در مراسم اربعين حسيني عنوان کرد و گفت: برای تشرف زائران اربعين به کربلای معلی و حضور در مراسم با شکوه پیاده‌روی اربعین، تعداد ۹۲ گيت خروجی در مرز مهران، ۴۸ گيت خروجی در مرز شلمچه و ۱۶ گيت خروجی در پايانه مرزی چذابه در نظر گرفته شده است.

به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی افزود: در حال حاضر عمليات نصب سازه فضاكار سايبان برای رفاه زائران بر روی گيت‌های خروجی به اتمام رسيده و به زودی پوشش سقف آن نيز اجرا خواهد شد، در محدوده پايانه مرزی مهران با همكاری خيرين، عمليات اجرایی احداث سايبان‌های محوطه با سازه‌های فضاكار و سرويس‌های بهداشتی آغاز شده است.

مدیر کل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که در پايانه مرزي مهران اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به پيشرفت ۳۰ درصدی عمليات اجرایی ۴۰۰ چشمه سرويس بهداشتی در چهار نقطه از محدوده پايانه مرزی، نصب دو دستگاه x-ray مسافری در مسير گيت‌های جنوبی محوطه، بازسازی و اصلاح سيستم تهويه سالن مسافربری، راه‌اندازی و بازسازی سالن تجاری و آماده‌سازی سيستم سرمايش نمازخانه در كريدور مسافربری اشاره كرد.

طالبی به فعاليت‌های عمرانی جاری در  پايانه مرزی چذابه اشاره کرد و افزود: پيگيری رفع مشكلات آب شرب، ساماندهی مسائل بهداشتی زائرين، تكميل ايست اختياری، پوشش كامل روشنایی ‌‌‌‌‌‌‌پايانه و محوطه، ساماندهی پاركينگ اتوبوس‌های بين شهری، راه‌اندازی و بهسازی تأسيسات مورد نياز، خريد و نصب كانكس‌های سرويس‌های بهداشتی و سرويس كليه تأسيسات پايانه از اقداماتی است که در پایانه مرزی چذابه انجام شده است.

وی تأكيد كرد: در پايانه مرزی شلمچه نيز اقدامات قابل توجهی آغاز شده است كه می‌توان به احداث ۲۴ گيت اضطراری، احداث سايبان و آب سردكن در مسير تردد زائرين و تكميل روشنایی محوطه اشاره كرد.

مدیر کل دفتر فنی و امور پیمان‌ها ابراز امیدواری کرد در مراسم اربعين حسينی سال‌جاری با توجه به اقدامات انجام شده خدمات بهتر و شایسته‌تری نسبت به سال گذشته به زائران ابا عبدا... الحسین (ع) ارائه شود.