شناسهٔ خبر: 69942 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:

تحرک بخشیدن به تولید مسکن در استان مرکزی با طرح اقدام ملی

مسکن مرکزی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از جلسه مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و این اداره کل در خصوص تحرک بخشیدن به تولید مسکن در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی جلسه مشترکی با حضور مدیران کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به همراه معاونان وی تشکیل و در خصوص پروژه های مشترک فی مابین به بحث و تبادل نظر پرداخته شد .

مدیرکل راه و شهرسازی گفت : در طرح اقدام ملی برای تولید و عرضه مسکن، قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در کشور ساخته شود که شامل احداث ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن در کشور صورت پذیرد.

مرزبان افزود : برنامه ریزی برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد در سال ۹۸ صورت پذیرفته که سهم استان مرکزی ۲۰۰۰ واحد میباشد پس برای پیگیری و تامین زمین جلساتی با بنیاد مسکن انقلاب استان صورت پذیرفته است .

وی بیان کرد : بررسی راهکارها و مشکلات مربوط به سایتهای مسکن مهر استان ، تحویل و تحول اراضی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، واگذاری زمین مربوط به بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری ،پیگیری مسکن محرومین ، اخذ زمین جهت ساخت ادارات بنیاد مسکن در شهرهای اراک و ساوه و پیگیری اجرایی نمودن دستور مقام عالی وزارت در خصوص همکاری با بنیاد مسکن در پروژه های آماده سازی ، مشارکتی و ساخت از جمله دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت .

این مقام مسئول اظهار داشت : از مجموع ۳۹ هزار و ۲۱۰ واحد مسکن مهر استان که در قالب تعاونی ، تفاهم نامه سه جانبه ،  خودمالکین وگروهای ساخت احداث گردیده ۲۳ هزار و۶۲۹ واحد مربوط به شهرهای بالای ۲۵۰۰۰ هزار نفر در حوزه اداره کل راه و شهرسازی بوده که از این تعداد ۴۳۲ واحد عارضه دار میباشند و با پیگیریهای صورت پذیرفته در صدد رفع مشکلات موجود میباشیم .

مدیرکل راه و شهرسازی افزود : از این تعداد ۹۳۲۶ واحد مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و در حوزه وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوده و تعداد ۱۹ واحد آن دارای عارضه میباشد . همچنین ۲۶۵۵ واحد در حوزه شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر و ۳۶۰۰ واحد در بافتهای فرسوده بوده که به اتمام رسیده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار امیدواری کرد با رفع مشکلات پروژه های فوق امسال پرونده مسکن مهر به طور کامل در استان مرکزی بسته خواهد شد .