شناسهٔ خبر: 69951 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راهداری همدان رتبه نخست کشور در مدیریت سامانه‌های هوشمند حمل و نقل را کسب کرد

پناهنده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از کسب رتبه نخست کشوری این اداره کل در مدیریت سامانه‌های هوشمند حمل و نقل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده در گفتگویی اظهار داشت: یکی از مهمترین روش ها و ابزارهای روز دنیا برای ارتقاء سطح ایمنی سفرهای جاده ای و کاهش تصادفات، بکارگیری و استفاده موثر از سامانه های هوشمند حمل و نقل شامل ترددشمارهای برخط، دوربین های نظارت تصویری، دوربین های ثبت تخلف سرعت، دستگاه های توزین در حال حرکت (wim)، مدیریت امداد جاده ای، تلفن ۱۴۱، سامانه ثبت سوانح و وقایع جاده ای، تابلوهای پیام متغیر و ترافیک نما، تابلوهای سفرنما و ... در سطح جاده های کشور است.

وی افزود: بر همین اساس با پیگیری های مستمر انجام شده از سوی مرکز مدیریت راه های کشور این اداره کل در خرداد امسال و در سه ماهه منتهی به خرداد موفق به کسب رتبه اول و دوم کشوری در مدیریت و بکارگیری سامانه های هوشمند حمل و نقل شده است.

مدیرکل راهداری استاتن همدان یادآور شد: عدم خاموشی و قطعی سامانه، ارسال صحیح و دقیق اطلاعات و داده‌ها، آنلاین بودن، اطلاع‌رسانی سریع و به موقع وضعیت راه‌ها به کاربران و برقراری شیفت های منظم و دائم از جمله شاخصه های این ارزیابی است.