شناسهٔ خبر: 69977 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اعزام ۲۹۰۰۰ زائر خانه خدا از فرودگاه‎های تحت پوشش شرکت فرودگاه‎ها

حجاج مسئول عمليات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران گفت: تا پايان سيزدهمين روز از عمليات حج ۲۹۱۰۴ زائر خانه خدا از فرودگاه‎های تحت پوشش شرکت فرودگاه‎ها رهسپار فرودگاه‎های جده و مدينه شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، حشمت‎اله قربانی گفت: بر اساس آمار تا پایان روز ۲۹ تیر، سیزدهمین روز از عملیات حج، طی ۱۱۸ پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ۲۹۱۰۴ زائر از فرودگاه‎های تحت پوشش شرکت فرودگاه‎ها شامل فرودگاه‎های اهواز، یزد، زنجان، ساری، اصفهان، گرگان، بیرجند، زاهدان، مشهد و کرمان به سرزمین وحی اعزام که ۸۱ پرواز آن به مقصد مدینه و ۳۷ پرواز به مقصد جده انجام شدند.

وی با اشاره به اینکه اکنون عملیات حج در فرودگاه‎های اهواز، یزد، زنجان، ساری، اصفهان، گرگان، بیرجند، زاهدان به اتمام رسیده است، گفت: امروز در چهاردهمین روز از عملیات رفت زائران خانه خدا دو فرودگاه بندرعباس و کرمانشاه عملیات حج خود را آغاز کردند و تا پایان روز به همراه فرودگاه‎های مشهد و کرمان طی ۱۱ پرواز اقدام به اعزام حدود ۲۷۰۰ زائر خواهند کرد.

وی همچنین درباره آمار پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: طبق آمار دریافتی از این فرودگاه تا پایان روز جمعه ۲۸ تیر، طی ۳۵ پرواز ۸۸۴۵ زائر اعزام شده، که ۲۷ پرواز به مدینه و ۸ پرواز به جده بوده است.

قربانی در پایان در مورد کیفیت انجام پروازها گفت: خوشبختانه پروازها به خوبی در حال انجام است و جا دارد که از کارکنان فرودگاه‎ها و مسئولان حج در فرودگاه‎ها تشکر و قدردانی کنم و همچنین باید به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز خسته نباشید ویژه‎ای گفت چراکه کار اصلی را آنها انجام می‎دهند و تا کنون بسیار خوب عملکرده‎اند و در مواقع بروز نقص همگی دست به دست می‎دهند تا با سرعت مشکل رفع شود.