شناسهٔ خبر: 7000 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

میرحسین میرشفیع خبر داد:

آسفالت و بهسازی ۵ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور

حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: امسال پنج هزار کیلومتر راه روستایی در کشور بهسازی و آسفالت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی میرحسین میرشفیع عصرپنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات راههای روستایی شهرستان خوی اظهار کرد: با بهسازی و آسفالت این راهها ، طول راههای روستایی آسفالت شده کشور به ۱۱۰ هزار کیلومتر افزایش یافته و میزان برخورداری روستائیان از راه روستایی آسفالت نیز از ۹۱ درصد به ۹۳ درصد می رسد.

وی مشارکت دهیاران و مردم در اجرای طرحهای راهسازی روستایی را ظرفیت بسیار خوبی در کشور دانست و گفت: با مشارکت مردم و دهیاران سال گذشته بیش از یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور بهسازی و آسفالت شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز این طرح با هماهنگی سازمان دهیاری کشور، مشارکت مردم در بخش روکش آسفالت راههای روستایی اجرا می شود.

میرشفیع اجرای طرحهای بهسازی راههای روستایی در قالب محرومیت زدایی را از برنامه های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی در ارتقای شاخص های راه ذکر کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف، ساماندهی راههای روستایی بالای ۵۰ خانوار استان آذربایجان غربی در اولویت برنامه های راهسازی این وزارتخانه قرار دارد.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در این سفر به همراه علی رضایی رئیس گروه مطالعات فنی وزارت راه وشهرسازی، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، موید حسینی صدر نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی و فرماندار خوی از راههای روستایی بزنده ، پیرکندی، بیله وار، مهلزان، زارعان، پل روستایی و سه راهی ایواوغلی و بیانلو - قطور - زری - سرمه - راویان این شهرستان بازدید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی هم در این بازدید گفت: در استان ۲۹۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۷۳ کیلومتر راه اصلی، دو هزار و ۵۰۸ کیلومتر راه فرعی و هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

خلیل محبت خواه از بهسازی، آسفالت و روکش بیش از ۸۰۰ کیلومتر از راه های روستایی آذربایجان غربی خبر داد و گفت: امسال ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان بهسازی و آسفالت و ۴۰۰ کیلومتر دیگر نیز روکش آسفالت می شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت آسفالت برای روستاهای زیر ۵۰ خانوار افزود: در صورتی که شورای این روستاها و اهالی موفق شوند راه را به مرحله قبل از آسفالت برسانند قیر مورد نیاز به صورت رایگان در اختیارشان قرار می گیرد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید با اشاره به شاخص های پایین راههای روستایی خوی بر ضرورت تخصیص اعتبارات مناسب و تکمیل راههای روستایی نیمه تمام این شهرستان تاکید کرد.

موید حسینی صدر اظهار کرد: امسال ۶۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان خوی بهسازی و آسفالت می شود.

حسین سیوانی فرماندار خوی هم در این بازدید از آغاز سه بانده کردن جاده خوی - قطور - رازی خبر داد و گفت : تا ۱۰ روز آینده عملیات اجرایی ۱۸ کیلومتر این جاده از طرف رازی آغاز می شود.

شهرستان خوی دومین شهرستان بزرگ استان آذربایجان غربی است که در ۱۳۰ کیلومتری شمال مرکز این استان قرار دارد.

نظر شما