شناسهٔ خبر: 70011 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت فنی و نظارت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران:

حدود ۹۵ درصد جمعیت روستایی مازندران از راه‌های آسفالته برخوردارند

جهانیان سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد: حدود ۹۵ درصد جمعیت روستایی مازندران از راه‌های آسفالته برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، حسن جهانیان ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت : راهها و مسيرهاي ارتباطي روستاها بعنوان شريان هاي حياتي كه موجب ارتباط روستاها با شهرها و مراكز عمده اقتصادي ، اجتماعي و ... بوده ، نقش و جايگاه ويژه اي در امر توسعه اقتصادي دارا هستند.

وی ادامه داد : مازندران به دليل شرايط خاص منطقه اي ، تعدد روستاها در آن زياد بوده ، از این رو راه هاي ارتباطي اين روستاها با مراكز شهرها داراي اهميت خاصي است.

جهانیان اظهار داشت : خوشبختانه این اداره کل در طول سال اقدامات گسترده اي را در زمينه ایمن سازی و بهسازي راه هاي روستايي در استان در دست اجرا داشته كه اميدواريم اين تلاش ها با همياري و تعامل همه مسؤلان استاني به بار بنشيند تا به فضل خداوند شاهد ايجاد راه هاي دسترسي ايمن و مناسب براي روستاييان عزيز باشيم.

سرپرست معاونت فنی و نظارت راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران به مشکلات راه های روستایی در مازندران اشاره و تصریح نمود : قرار گیری این استان در معرض نزولات جوی ، عمر رویه آسفالتی را کاهش  می دهد ، از این رو با توجه به تردد بالای جاده های روستایی هزینه های نگهداری این محورها بالاست.

وی در ادامه گفت : حدود ۱۵۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی با عمر بالای ۱۵ سال در استان وجود داشته که برای بهسازی و روکش آنها نیاز به اعتباری بالغ بر ۵۲۵۰ میلیارد ریال است.

جهانیان در خاتمه گفت : اميد است با تلاش و همدلي همه جانبه بتوانیم گامی ارزنده در جهت حفظ و ارتقاء ایمنی جاده های پر نقش و نگار بهشت ایران زمین برداریم.