شناسهٔ خبر: 70013 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:‌

بنادر کوچک؛ فرصت و مزیتی بی نظیر برای اقتصاد ایران است

مجید فانی عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: تمام هم و غم سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری باید بر توسعه بنادر کوچک معطوف شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید فانی، عضو اتاق بازرگانی ایران درباره نقش بنادر کوچک در اقتصاد ایران اظهار داشت: بنادر کوچک در تجارت کشور به ویژه در دوران تحریم که بنادر بزرگ به دلیل اعمال تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکایی ها با محدودیت های مختلفی روبرو شده اند، نقش مهمی دارند.

وی اظهار کرد: بنادر کوچک فرصت و مزیتی بی نظیر برای اقتصاد ایران هستند و باید از آنها به نحو مطلوب در راستای بهبود وضعیت تجاری کشور استفاده کرد.

فانی با اشاره به اینکه کشتی های بزرگ تجاری نمی توانند در بنادر کوچک پهلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: با ارسال چند مرحله ای کالا می توان بخشی از نیاز کشور را از این طریق تامین و علاوه بر این بخشی از کالاهای تولید شده داخلی را از این مسیر صادر کرد.

 وی با تاکید بر اینکه تمام هم و غم بندری کشور در سال جاری باید بر توسعه بنادر کوچک معطوف شود، بیان کرد: از این بنادر می توان تحریم ها را بی اثر کرد و از سویی با جذب سرمایه از طریق بخش خصوصی رونق بنادر کوچک را رقم زد.

فانی با تاکید بر اینکه ایجاد امکانات سخت افزاری و زیرساخت های لازم تجار و بازرگانان را به فعالیت تجاری از طریق بنادر کوچک علاقمند خواهد کرد، عنوان کرد: اگر فعال اقتصادی بداند که معطلی در بنادر کوچک به حداقل می رسد، زمینه برای فعالیت فراهم و از مشوق ها و حمایت های لازم برخوردار است به طور حتم حاضر خواهد شد حتی در چند مرحله محموله خود را به بنادر کوچک برده و فرآیند صادرات و واردات را از طریق بنادر کوچک انجام دهد.

نایب رییس اول کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه سرمایه گذاران به دنبال حفظ سرمایه و افزایش سرمایه اولیه هستند، گفت: حمایت دولت از بخش خصوصی جهت فعالیت در بنادر کوچک، ثبات بخشنامه ها و دستورالعمل ها، لحاظ مشوق و معافیت های مالیاتی و نیز ایجاد امنیت سرمایه برای فعالان اقتصادی، موجب خواهد شد تا بخش خصوصی با آسودگی خاطر به فعالیت اقتصادی در بنادر کوچک ترغیب شود.