شناسهٔ خبر: 70037 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

افتتاح پاويون فرودگاه بيرجند تا شش ماه ديگر/ انجام زيرسازی اجرای طرح توسعه ترمينال فرودگاه

هادی سلامی مديرکل فرودگاه های خراسان جنوبی با اشاره به پيشرفت ۹۰ درصدی ساخت پاويون فرودگاه بيرجند و برنامه ريزی برای محوطه سازی آن از بهره برداری کامل پروژه تا شش ماه ديگر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، هادی سلامی با اعلام این خبر عنوان کرد: پاویون فرودگاه بیرجند با زیربنای ۶۰۰ مترمربع از محل اعتبار استانی در حال ساخت است و به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است. در عین حال با توجه به برنامه ریزی برای محوطه سازی و تکمیل تاسیسات زیربنایی، بهره برداری کامل از آن تا شش ماه دیگر انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی افزود: اکنون از فضایی در ترمینال فرودگاه به عنوان اپرون استفاده می شود.

وی همچنین با بیان اینکه از دو ماه پیش عملیات توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال آغاز شده است، گفت: مساحت ترمینال قدیمی فرودگاه ۲۰۰۰ مترمربع است که با اجرای این طرح ۴۱۵۰ مترمربع به فضای ترمینال افزوده می شود.

سلامی اظهار داشت: با توجه به پایین بودن تعداد پروازهای خارجی فرودگاه بیرجند ضمن بهسازی ترمینال قدیم(شامل جابه جایی سالن ترانزیت و دفاتر، برداشتن دیوارهای داخلی و بهسازی معماری) فضای جدید طرح توسعه به آن اضافه می شود و ترمینال خارجی مجزایی را در نظر نمی گیریم.