به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابطعمومی فرودگاه مهرآباد، محمد بیضیزاده در جمع واحدهای خدمترسان در فرودگاه مهرآباد از جمله پلیس فرودگاه، سپاه حفاظت هواپیمایی و اورژانس، سوخترسانی، شرکتهای هواپیمایی و هندلینگکنندهها، ضمن تأکید بر لزوم اطلاعرسانی سریع و شفاف به مسافران به هنگام بروز تأخیر پروازها، گفت: شرکتهای هواپیمایی موظفند به هنگام بروز تأخیر در پروازها اقدام به اطلاعرسانی به موقع و دقیق به مسافران کنند و قبل از حضور مسافران در فرودگاه آنها از شرایط پرواز آگاه کنند.
وی با تاکید بر اینکه فرودگاهها به عنوان ناظر عملکرد شرکتهای هواپیمایی موظف هستند که با تأکید بر انجام تعهد و مسئولیت آنها، مدافع حقوق مسافران نیز باشند، گفت: رسيدگي به این موضوع در دستور کار دادسرا قرار دارد و در صورت عدم همکاري شرکتهاي هواپيمایي با آنها برخورد قانوني خواهد شد.
دادستان شعبه فرودگاه مهرآباد با اشاره به زحماتی که برای برقراری پروازهای ایمن و استاندارد کشیده میشود، گفت: باید قدردان همه این زحمات باشیم اما برای کاهش تأخیرات و تسهیل و روانسازی پروازها نیز باید برنامهریزی مناسب انجام شود.
بیضیزاده با اشاره به لزوم رضایت مسافران از خدمات ارائه شده در فرودگاه گفت: باید پیرامون نحوه اطلاعرسانی به موقع به مسافران و شفافسازی خدمات نظارت بر گردش کار مسافری و ترافیک محاوط دسترسی به ترمینالها از طریق ساماندهی مسافرکشهای غیر مجاز و همچنین نظارت مستمر راهنمایی و رانندگی جهت برقراری نظم و کاهش ترافیک در مقابل ترمینالها به عنوان بخشی از خدمات به مسافران، اقدامات لازم انجام شود.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد نیز با تاکید بر تعامل و همدلی برای برقراری پروازها و ارائه خدمات بهینه فرودگاهی گفت: اطلاعرسانی در مورد وضعیت پروازها و برقراری پروازهای ایمن و به موقع میتواند تاثیر زیادی در رضایتمندی مسافران داشته باشد.
میرسعید صفینیا با تاکید بر اینکه شرکتهای هواپیمایی باید در زمینه انتقال مسافران با هم تفاهمنامه انعقاد کنند، گفت: فرودگاه و دادسرا می بایست بر عملکرد شرکتهای هواپیمایی نظارت کنند و برای کاهش تخلفات آنها اقدام کنند.