شناسهٔ خبر: 70040 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دادسراي مهرآباد تاخيرات پروازی را پيگيری می‌کند

فرودگاه مهرآباد مسافر دادستان ويژه فرودگاه در نشست هم‎انديشی با فرودگاه مهرآباد و نهادهای فعال در آن بر رسيدگی به موضوع تأخير پروازهای شرکت‎های هواپيمايی و ساماندهی مسافرکش‎های غيرمجاز تاکيد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه مهرآباد، محمد بیضی‎زاده در جمع واحدهای خدمت‎رسان در فرودگاه مهرآباد از جمله پلیس فرودگاه، سپاه حفاظت هواپیمایی و اورژانس، سوخت‎رسانی، شرکت‎های هواپیمایی و هندلینگ‎کننده‎ها، ضمن تأکید بر لزوم اطلاع‎رسانی سریع و شفاف به مسافران به هنگام بروز تأخیر پروازها، گفت: شرکت‎های هواپیمایی موظفند به هنگام بروز تأخیر در پروازها اقدام به اطلاع‎رسانی به موقع و دقیق به مسافران کنند و قبل از حضور مسافران در فرودگاه آنها از شرایط پرواز آگاه کنند.

وی با تاکید بر اینکه فرودگاه‎ها به عنوان ‎ناظر عملکرد شرکت‎های هواپیمایی موظف هستند که با تأکید بر انجام تعهد و مسئولیت آنها، مدافع حقوق مسافران نیز باشند، گفت: رسيدگي به این موضوع در دستور کار دادسرا قرار دارد و در صورت عدم همکاري شرکت‎هاي هواپيمایي با آنها برخورد قانوني خواهد شد.

دادستان شعبه فرودگاه مهرآباد با اشاره به زحماتی که برای برقراری پروازهای ایمن و استاندارد کشیده می‎شود، گفت: باید قدردان همه این زحمات باشیم اما برای کاهش تأخیرات و تسهیل و روان‎سازی پروازها نیز باید برنامه‎ریزی مناسب انجام شود.

بیضی‎زاده با اشاره به لزوم رضایت مسافران از خدمات ارائه شده در فرودگاه گفت: باید پیرامون نحوه اطلاع‎رسانی به موقع به مسافران و شفاف‎سازی خدمات نظارت بر گردش کار مسافری و ترافیک محاوط دسترسی به ترمینال‎ها از طریق ساماندهی مسافرکش‎های غیر مجاز و همچنین نظارت مستمر راهنمایی و رانندگی جهت برقراری نظم و کاهش ترافیک در مقابل ترمینال‎ها به عنوان بخشی از خدمات به مسافران، اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد نیز با تاکید بر تعامل و همدلی برای برقراری پروازها و ارائه خدمات بهینه فرودگاهی گفت: اطلاع‎رسانی در مورد وضعیت پروازها و برقراری پروازهای ایمن و به موقع می‎تواند تاثیر زیادی در رضایتمندی مسافران داشته باشد.

میرسعید صفی‎نیا با تاکید بر اینکه شرکت‎های هواپیمایی باید در زمینه انتقال مسافران با هم تفاهمنامه انعقاد کنند، گفت: فرودگاه و دادسرا می بایست بر عملکرد شرکت‎های هواپیمایی نظارت کنند و برای کاهش تخلفات آنها اقدام کنند.