شناسهٔ خبر: 70054 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در جلسه بررسی وضعیت مسکن مهر شهرهای جدید عنوان شد:

پروژه‌های بدون معارض مسکن مهر تا پایان سال تکمیل و به متقاضیان تحویل می‌شود/ هدفگذاری تحویل ۵۰ هزار واحد تا پایان شهریورماه به متقاضیان

جلسه بررسی وضعیت طرح مسکن مهر در شهرهای جدید برگزار شد در جلسه بررسی وضعیت مسکن مهر شهرهای جدید بر تکمیل و تحویل پروژه‌های بدون معارض مسکن مهر تا پایان سال جاری تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه بررسی وضعیت واحدهای باقیمانده و زیرساخت‌های مسکن مهر شهرهای جدید، دوشنبه، ۳۱ تیرماه با حضور احمد اصغری مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در پروژه مسکن مهر، حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، محمدرضا امیرکمالی، نماینده وزیر نیرو در پروژه مسکن مهر، محمدحسن علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن و تعدادی از مدیران عامل شهرهای جدید در محل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار و آخرین وضعیت پروژه‌های زیرساختی طرح مسکن مهر در این شهرها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نادر عربی، مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شرکت عمران شهرهای جدید در ابتدای این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت تکمیل واحدهای پروژه مسکن مهر در شهرهای جدید را بر اساس آمارهای موجود در سامانه مدیریت مسکن مهر ارائه کرد و سپس مدیران عامل شرکت‌های عمران شهرهای جدید پرند، هشتگرد، امیرکبیر، سهند، صدرا، گلبهار، فولادشهر، بهارستان، امیرکبیر، اندیشه و پردیس ضمن ارائه گزارش آخرین اقدامات انجام شده در این خصوص به بخشی از مسائل و مشکلات زیرساختی در حوزه‌های برق، آب و فاضلاب اشاره کردند.

پروژه‌های بدون معارض مسکن مهر باید تا پایان امسال تکمیل و به متقاضیان تحویل شود

علی‌اصغر مهرآبادی، قائم‌آبادی  وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر نیز با قدردانی از همکاری بانک مسکن در اعطای تسهیلات برای تکمیل این واحدها گفت: پروژه‌های بدون معارض مسکن مهر باید تا پایان امسال تکمیل و به متقاضیان تحویل شود.

وی خطاب به مدیران عامل شهرهای جدید با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی هیچ قصور و کوتاهی در این خصوص نمی‌پذیرد به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص اتمام هر چه سریعتر طرح مسکن مهر تا پایان سال جاری اشاره و اظهار کرد: شهرهای جدید باید عملکرد مناسب‌تری در تکمیل واحدهای باقی‌مانده این طرح داشته باشند. 

وی جمع واحدهای تکمیل شده پروژه مسکن مهر از ابتدای سال جاری تاکنون را بالغ بر ۱۴ هزار واحد عنوان کرد و با تاکید بر جبران عقب‌ماندگی پروژه مسکن مهر در استان‌ها گفت: فصل تابستان فصل مناسبی برای تکمیل این واحدهاست و نباید فرصت ساخت و ساز در این فصل را از دست داد.

فروش اقساطی و تحویل واحد به متقاضیان دو شاخص مهم در پروژه مسکن مهر/ تا پایان شهریور باید ۵۰ هزار واحد مسکن تکمیل و فرآیند فروش اقساطی آن‌ها انجام شود

حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز دسترسی به آمار دقیق و شفاف را از الزامات پیشبرد فعالیت‌ها در حوزه مسکن و طرح مسکن مهر عنوان و تصریح کرد: باید کارگروهی با حضور فاوا، بانک مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید و مسئولان طرح مسکن مهر برای احصاء دقیق آمارها شکل گیرد.

وی خطاب به مدیران عامل شهرهای جدید افزود:  انتظار می‌رود با توجه به انسجام و اختیاراتی که در شرکت عمران شهرهای جدید وجود دارد، تعاملات استانی و محلی را افزایش دهید و بسیاری از مشکلات را در سطوح محلی و استانی حل و فصل کنید.

معاون وزیر راه، فروش اقساطی و تحویل واحدهای طرح مسکن مهر به متقاضیان را دو شاخص مهم و مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی برشمرد و گفت: بسیار از پروژه های مسکن مهر هم اکنون در مرحله فروش اقساطی است و ضرورت دارد در فرآیند فروش اقساطی تسریع شود تا هم بانک به منابع خود برسد و هم تعهد ما تمام شود تا بتوانیم سایر برنامه های در دستور کارمان را پیش ببریم. 

طاهرخانی با اشاره به اینکه فرآیند تکمیل و فروش اقساطی واحدهای مسکونی پروژه مسکن مهر در شهرهای جدید را به صورت هفتگی پیگیری می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد:بانک‌ها فرآیند فروش اقساطی این واحدها را تسهیل کنند.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، سال جاری را سالی مهم برای مسکن مهر عنوان و خاطرنشان کرد: بر اساس هدف‌گذاری وزارت راه و شهرسازی تا پایان شهریور باید ۵۰ هزار واحد مسکن تکمیل و فرآیند فروش اقساطی آن‌ها انجام شود و امیدواریم عملکرد قابل توجهی در این خصوص داشته باشیم.

برای اجرای پروژه‌های زیرساختی مسکن مهر در شهرهای جدید با شرایط سخت و معضلات مختلفی مواجهیم/ تعامل خوبی میان دو وزارتخانه وجود دارد

محمدرضا امیرکمالی، نماینده وزیر نیرو در پروژه مسکن مهر نیز با اشاره به هماهنگی و همدلی خوب وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی در تکمیل واحدهای مسکن مهر و خدمات زیربنایی این طرح، به خبرنگاران گفت: در این راستا جلسات مداوم و مستمری بین دو دستگاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دستورکار جلسه امروز بررسی مشکلات شهرهای جدید در بخش زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب بود و مدیران عامل شهرهای جدید در این جلسه مشکلات و مسائل خود را در این حوزه‌ها اعلام کردند، افزود: در تبصره هشت بند ب  قانون برنامه و بودجه سال ۹۸ منابع مالی خوبی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر و خدمات زیربنایی این پروژه دیده است. 

وی در خصوص برنامه وزارت نیرو  برای حل مشکلات مربوط به آب و فاضلاب شهرهای جدید پرند و هشتگرد اظهار کرد: برای اجرای پروژه‌ها در اکثر شهرهای جدید با شرایط سخت و معضلات مختلفی مواجهیم و تلاش داریم با جلسات مداوم که با مدیران این شهرها و شرکت های توزیع برق و آب و فاضلاب در این شهرها برگزار می کنیم این مشکلات به صورت موردی بررسی شود و گروه‌های مختلف برای انجام کار گمارده شوند تا معضلات باقیمانده به تدریج برطرف شوند.
نماینده وزیر نیرو در طرح مسکن مهر در خصوص تعهدات این وزارتخانه در برطرف کردن مشکلات مربوط به زیرساخت شهرهای جدید گفت: مشکلات پیش رو با توافقات دو وزارتخانه برطرف خواهد شد. امیدوارم بتوانیم برای تکمیل پروژه های مربوط به این پروژه از فرصتی که در قانون بودجه امسال دیده شده است، استفاده کنیم