شناسهٔ خبر: 70060 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن:

۸۵۰۰ واحد مسکونی در مسجدسلیمان اعلام خسارت کردند

عزیزالله مهدیان عزیزالله مهدیان، گفت: تاکنون ۸۵۰۰ واحد مسکونی اعلام خسارت کردند که ۵۰۰۰ از این واحد ها کارشناسی و ارزیابی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عزیز الله مهدیان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده در مسجدسلیمان وجود دارد که آسیب پذیر هستند و  عمده این ساختمان‌ها با سنگ و گچ ساخته شده است و قدمت بالایی دارند و اگر زلزله‌ای باشدت پایین تری رخ دهد اکثر این سازه ها تخریب می‌شوند.

وی افزود: زلزله اخیر فرصتی خوبی برای احیای بافت فرسوده است، اکثر ساختمان‌های آسیب دیده به دلیل نبود زمین مرغوب روی تپه‌ها ساخته شدند که حتی راهی برای گرفتن آمار از میزان تخریب این منازل و عبور ماشین آلات برای رساندن مصالح به آن‌ها وجود ندارد بنابراین باید جابجا شوند که در دو نقطه از شهر زمین خوبی برای ساخت وساز داریم.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: تاکنون ۸۵۰۰ واحد مسکونی اعلام خسارت کردند که ۵۰۰۰ از این واحد ها کارشناسی شده و از ۵۰۰۰ واحد ارزیابی شده ۹۰۰ واحد به صورت کامل تخریب شده و قابل مرمت و بازسازی نیستند.

وی افزود:  ۳۵۰۰ واحد نیز باید تعمیر شود و به باقی منازل خسارتی وارد نشده است. برآورد ارزیابی ما در ادامه این است که ۱۵۰۰ واحد احداثی و ۶۰۰۰ هزار واحد تعمیری داشته باشیم.