شناسهٔ خبر: 70061 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی خبر داد؛

تدوین سیاست‌های شهری با همکاری معاونت مسکن و ساختمان و دفتر هبیتات/طرح حوضه‌های آبریز سدهای استان تهران و البرز در حال تهیه است

هفتمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری در سال نود و هشت غلامرضا کاظمیان ضمن تشریح برخی از اقدامات دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی، از تهیه طرح حوضه‌های آبریز سدهای استان تهران و البرز خبر داد و گفت: سیاست ملی شهری با همکاری این دفتر، معاونت مسکن و ساختمان و دفتر هبیتات در تهران در حال انجام است که هدف از آن تدوین سیاست‌های شهری، شهرنشینی و توسعه شهری است.

غلامرضا کاظمیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بخشی از فعالیت ها و برنامه‌هایی که آن دفتر در دستور کار دارد را اعلام کرد و گفت: یکی از کارهایی که در دفتر طرح های کالبدی وزارت راه و شهرسازی در دست انجام است بحث کارگروه تخصصی قانون ساماندهی، تمرکززدایی و امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی- اداری از پایتخت است که در حال انجام است.

مدیرکل دفتر طرح های کالبدی وزارت راه و شهرسازی از نهایی شدن سند ساماندهی، تمرکززدایی و امکان‌سنجی انتقال پایتخت تا شهریورماه سال‌جاری خبر داد.

کاظمیان از دیگر برنامه‌هایی که آن دفتر در برنامه کاری خود دارد را بحث بازنگری در رویکرد، روش، محتوا و تحقق پذیری طرح‌های توسعه شهری عنوان کرد و توضیح داد: تهیه طرح حوضه‌های آبریز سدهای استان تهران و البرز با هدف برنامه‌ریزی و سازماندهی فضایی اراضی پیرامون سدها از دیگر کارهایی است که در دستور کار قرار دارد.

وی هدف از برنامه‌ریزی و سازماندهی فضایی اراضی پیرامون سدها را، توسعه اراضی محدوده سدها و همچنین حفظ کیفیت آب شرب، کشاورزی و صنعتی تهران و البرز برشمرد و از اتمام مرحله اول اینکار و آغاز مرحله دوم آن خبر داد.

مدیرکل دفتر طرح های کالبدی وزارت راه و شهرسازی از دیگر اقدامات در دست انجام را همکاری با معاونت مسکن و ساختمان به منظور برنامه‌ریزی برای مسکن در طرح اقدام ملی عنوان کرد و این همکاری را علاوه بر معاونت مسکن و ساختمان، سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین شرکت بازآفرینی شهری برشمرد.

به گفته کاظمیان، نظارت بر طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای استان‌ها، و همچنین مباحث فنی و محتوایی آنها و مسئولیت کمیته پنج شورای عالی؛ کمیته طرح های فرادست از دیگر مسئولیت‌ها و وظایف دفتر فوق است.

مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: پیشبرد پروژه تدوین سیاست ملی شهری نیز در دفتر طرح های کالبدی در دست انجام است.

به گفته کاظمیان، پروژه تدوین سیاست ملی شهری با همکاری معاونت مسکن و ساختمان و دفتر هبیتات در تهران در حال انجام است و هدف از آن تدوین سیاست‌های شهری، شهرنشینی و توسعه شهری است که یکی از سیاست‌های اصلی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، تدوین سیاست های شهری است.

پیشبرد پروژه تدوین سیاست ملی شهری نیز در دفتر طرح های کالبدی وزارت راه و شهرسازی در دست انجام است. این سیاست با همکاری معاونت مسکن و ساختمان و دفتر هبیتات در تهران در حال انجام است. هدف تدوین سیاست های شهری، شهرنشینی و توسعه شهری است که یکی از سیاست های اصلی شورای عالی شهرسازی و معماری، تدوین سیاست های شهری است.