شناسهٔ خبر: 7010 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

وزیر حمل و نقل هند در بازدید از بندر چابهار:

هند علاقه‌مند به حضور پررنگ در طرح توسعه بندر چابهار است/هر چه سریعتر و بر اساس زمانبندی فعالیت خود را آغاز می‌کنیم

یادداشت تفاهم سرمایه گذاری دولت هند در توسعه چابهار نیتین گات کاری وزیر حمل و نقل جاده ای، بزرگراهها و کشتیرانی هند در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار در پاسخ به سوالی در خصوص موضع کشور هند در مقابل فشارهای آمریکا قبل از انجام این سفر و انعقاد قرارداد سرمایه گذاری در چابهار گفت: موضع دولت هند با امضای قرارداد کاملا مشخص است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، وزیر حمل ونقل جاده ای،بزرگراهها و کشتیرانی هند گفت: ما علاقمندیم حضورپررنگی داشته باشیم زیرا معتقدیم بندر چابهار می‌تواند به مناسبات اقتصادی دو کشور کمک کند و ما برای یک توسعه دراز مدت که منافع دو کشور را در بر داشته باشد می اندیشیم.

ایشان افزود: ما پس از یاداشت تفاهم بین دولتی ذر خصوص مشارکت هند در توسعه بندر چابهار در راس هیاتی در تهران امضاء شد خواستیم از بندر چابهار بازدیدی میدانی داشته باشیم تا تصمیم خود را برای تکمیل توسعه فنی بندر در خصوص تکمیل زیر ساختها و همچنین تجهیزات داشته باشیم و امیدواریم هر چه سریعتر و بر اساس برنامه زمانبندی شده فعالیت خود را شروع کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این بازدید با اشاره به مرحله های مختلف چندگانه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: مرحله نخست این بندر تاکنون ٥٧ درصد پیشرفت داشته و تا هشت ماه آینده بهره برداری از آن به صورت کامل است.

سیاوش رضوانی با اشاره به اینکه هم اینک این بندر قابلیت پهلوگیری و تخلیه بار کشتی های با ظرفیت حدود ٧٠ هزار تنی گندم را دارد افزود: عمق در نظر گرفته شده برای اسکله در مرحله نخست این طرح ١٤ تا ١٦ متر است که امکان پهلوگیری کشتی های با ظرفیت ١٠٠ هزار تن را فراهم می آورد./

نظر شما