شناسهٔ خبر: 70113 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

چهارمین جلسه کارگروه ستاد تدوین بودجه عمرانی ۱۳۹۹ وزارت راه و شهرسازی برگزار شد

برگزاری چهارمین جلسه کارگروه ستاد تدوین بودجه عمرانی سال 1399 چهارمین جلسه کارگروه ستاد تدوین بودجه عمرانی سال ۱۳۹۹ وزارت راه و شهرسازی با حضور تمام دستگاه‌های زیرمجموعه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چهارمین جلسه کارگروه ستاد تدوین بودجه عمرانی سال ۱۳۹۹ وزارت راه و شهرسازی در محل این وزارتخانه  به ریاست رامین یعقوبی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی این وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه که با حضور تمام دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به ارائه گزارش آسیب‌شناسی، عملکرد اعتبارات و میزان دستیابی به اهداف تعیین‌شده در دستگاه‌های خود پرداختند.

پیش از این در جلسه سوم ستاد تدوین بودجه عمرانی سال ۱۳۹۹ مقررشده بود هریک از زیر بخش‌ها علاوه بر شاخص‌های ارائه‌شده، شاخص‌های اولویت‌بندی پیشنهادی حوزه خود را به دفتر برنامه‌ریزی وزارتخانه تا سوم مرداد ۹۸ اعلام کنند.

همچنین هریک از زیر بخش‌ها نسبت به شناسایی و ارائه آسیب‌ها، موانع، مشکلات و کمبودها در بخش بودجه اقدام و گزارش آن را همراه با راهکارها هرچه سریع‌تر ارائه کنند.  

در این خصوص مقرر شد تا زمان ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۹، بخشنامه بودجه سال ۹۸ مبنای اقدام ستاد بودجه قرار گیرد و هریک از زیر بخش‌ها پس از نهایی شدن شاخص‌ها و ابلاغ از سوی ستاد بودجه نسبت به اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرای خود اقدام و به ستاد بودجه ارائه کنند.

در همین راستا هریک از زیربخش ها باید اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرای خود را بر اساس فرمت و فرم‌های بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۸ در سناریوهای اعلامی و باملاحظه به چالش‌ها و آسیب‌های احصاء شده و با اعمال اولویت‌ها، تهیه و ارائه کنند که شامل بودجه هزینه‌ای، درآمدهای اختصاصی، احکام یا تبصره‌ها، ردیف‌های درآمد- هزینه، طرح‌های تملک دارائی‌های سرمایه‌ای و ... است.

طبق اعلام صورت گرفته جلسه بعدی این ستاد در روز پنجشنبه سوم مرداد ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد و تصمیمات جلسه چهارم بررسی و مرور می‌شود.