شناسهٔ خبر: 70115 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری همدان؛

حذف نقاط حادثه خیز استان در دستور کار است/ گشت های جاده ای مستمر انجام شود

خرم معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: شناسایی، آشکارسازی و رفع نقاط پرحادثه از ضروریات ارتقای ایمنی تردد در جاده های استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان، حمید پرورشی خرم در نشست هماهنگی امور حمل و نقل استان اظهار داشت: از آنجایی که حذف نقاط حادثه خیز در کاهش تلفات و تصادفات جاده ای نقش اساسی دارد، نقاطی که تصادف بیش تری در آنها رخ داده و یا مشکلاتی دارند شناسایی و برای اصلاح نقطه مورد نظر برنامه ریزی انجام می شود.

وی از شناسایی ۷۰ نقطه حادثه خیز در استان خبر داد و اظهار داشت: این تعداد نقاط حادثه خیز در محورهای ارتباطی استان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: از مجموع بررسی ۱۰۶ نقطه دارای تصادف در استان همدان ۷۰ نقطه به عنوان نقاط پر تصادف شناسایی شده و با تعیین پیمانکار این نقاط ساماندهی می شوند.

پرورشی خرم افزود: عمده نقاط حادثه‌خیز در محورهای فرعی و روستایی بوده که تمامی آنها آشکارسازی شده است.

وی بیان کرد: نصب تابلو، خط کشی، نصب مانع و علائم ایمنی از فعالیت‌های اجرا شده برای آشکار سازی این نقاط است.

پرورشی خرم به گشت های منظم شبانه روزی و بازدیدهای مستمر از محورهای ارتباطی استان اشاره و خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم در خصوص فعالیت اکیپ های راهداری در طول سال در دستور کار است و هم اکنون نیز با توجه به سفرهای تابستانی این گشت ها افزایش یافته است.