شناسهٔ خبر: 70122 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه وعمران خبر داد؛

نظارت عالیه بر مصوبات کمیسیون‌های ماده ۵ /انجام آسیب‌شناسی تخلفات شهرسازی

مسعود حمزه ای مسعود حمزه‌ای اهم خروجی‌های دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه وعمران که همزمان مسئولیت دبیری کمیته ضوابط و مقررات شورای‌عالی شهرسازی را برعهده دارد، اعلام کرد.

مسعود حمزه‌ای مدیرکل دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اقداماتی که آن دفتر در دستور کار دارد را اعلام کرد و گفت: دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه وعمران وظایف جاری دارد که شامل بررسی، رصد و نظارت عالیه بر مصوبات کمیسیون‌های ماده پنج است که در سطح کشور برای انطباق آن با قانون و مصوبات شورای عالی شهرسازی و طرح جامع مصوب به تصویب می‌رسد.

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران ادامه داد: مصوبات کمیسیون ماده پنج در صورت مغایرت با قانون، عودت داده می شود و در صورت مغایرت با طرح‌های جامع، تحت عنوان مغایرت اساسی به شورای عالی شهرسازی و معماری برای تصمیم گیری ارایه خواهد شد.

حمزه‌ای آسیب‌شناسی جدی بر اتفاقات و تخلفات شهرسازی را از دیگر وظایفی دانست که دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران در دستور کار دارد و توضیح داد: در جریان آسیب شنایی بر تخلفات شهرسازی به نتایج خوبی دست یافته‌ایم که به همین دلیل نیز دبیری کمیته چهار شورای عالی شهرسازی؛ کمیته ضوابط و مقررات شورای‌عالی به مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران سپرده شد.

وی اهم خروجی های کمیته فنی چهار شورای عالی شهرسازی را در یکسال اخیر، شامل ضوابط عام بلندمرتبه سازی شهرهای کشور، اصلاح دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری، ضوابط باغات شهر تهران، سیاست‌های کلی شورای عالی شهرسازی که برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر تدوین وابلاغ شد، برشمرد.