شناسهٔ خبر: 70142 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با مصوبه دولت:

آزادراه تهران-شمال از رعایت نسبت مالکانه برای دریافت تسهیلات بانکی مستثنی شد

آزاد راه تهران شمال شرکت احداث و بهره برداری آزاد‌راه تهران - شمال با موافقت دولت از شمول تأمین حداقل ۲۵ درصد از رقم کل دارایی‌ها از طریق حقوق صاحبان سهام مستثنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طبق اعلام «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی با مستثنی شدن شرکت احداث و بهره برداری آزاد‌راه تهران - شمال از شمول تأمین حداقل ۲۵ درصد از رقم کل دارایی‌ها از طریق حقوق صاحبان سهام موافقت کرد.  

گفتنی است در راستای کاهش ریسک­ های مر­تبط با عدم بازگشت به موقع تسهیلات بانکی براساس مصوبات هیئت وزیران و دستورالعمل­ های ابلاغی بانک مرکزی، مشتریانی حق دریافت تسهیلات بانک‌ها و مؤسسات اعتباری را دارند که حداقل ۲۵ درصد از رقم کل دارایی‌های آنها از طریق حقوق صاحبان سهام تأمین شده باشد.

متن مصوبه به شرح زیر است:

هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۴/۲۶ به پیشنهاد شماره ۰۲/۱۰۰/ ۵۶۱۹۸  مورخ ۱۳۹۸/۴/۲۲ وزارت راه و شهرسزای و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

شرکت‌های احداث و بهره‌برداری آزادراه‌های کشور از شمول جزء‌های (۳) و (۴) بند (ج) تصمیم‌نامه شماره ۸۴۵۷۰/ ۵۰۵۸۲ مورخ ۲۶/۷/۱۳۹۳ مستثنا می‌باشند.

گفتنی است، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی  و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل  در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در هفته جاری از پایان یافتن بخش عمده عملیات عمرانی منطقه یک آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: با تکمیل فرایند نصب تاسیسات و تجهیزات ایمنی ظرف چند ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این منطقه از آزادراه تهران-شمال خواهیم بود.