شناسهٔ خبر: 70187 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در نشستی با حضور مدیرکل امورلجستیکی سازمان بنادر صورت گرفت؛

بررسی راهکارهای افزایش حمل کالاهای اساسی از بندر چابهار/ تأکید بر رفع موانع و تسهیل حمل و نقل جاده ای کالاها درا بندر

جلسه مدیرکل امور لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی، کاهش هزینه و زمان حمل کالا را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خسرو سرایی در نشست هماهنگی تسهیل ورود و خروج کالاهای اساسی در بندر شهید بهشتی چابهار که با حضور نمایندگان شرکت ها و سازمان های ذیربط برگزار شد، افزود: بازطراحی نحوه توزیع واردات کالاهای اساسی در بنادر کشور و ایجاد تناسب و توازن در استفاده از پتانسیل های مناسب بنادر شمالی کشور با حضور و با همکاری صاحبان عمده کالا، راهداری و حمل و نقل جاده ای  و گمرک میسر خواهد شد.

مدیرکل امور لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر با اشاره به گسترش نگرش لجستیکی به مقوله حمل و نقل در بنادر کشور، تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی، کاهش هزینه و زمان حمل کالا را در دستور کار خود  قرار داده؛ چراکه این اقدام در نهایت منجر به تقویت اقتصاد ملی خواهد شد.

در نشست هماهنگی تسهیل ورود و خروج کالاهای اساسی در بندر شهید بهشتی چابهار" آخرین وضعیت نحوه اتصال ریل به این بندر" ؛  " طراحی شبکه ریلی داخل بندر" و " ظرفیت های موثر بندر برای جذب ترافیک" بررسی شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در این نشست با رویکرد « بررسی راهکارهای افزایش حمل کالاهای اساسی از بندر شهید بهشتی چابهار» و با« اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از ماندگاری کالا و استفاده از ظرفیت های انبارش و نگهداری کالا در سطح استان»، در خصوص رفع موانع و تسهیل حمل و نقل جاده ای کالاها از/ به بندر، ایجاد هماهنگی در زمینه انجام تشریفات گمرکی و صدور مجوزهای مورد نیاز واردات کالا و تسریع خروج کالا از بندر، تصمیمات تازه ای اتخاذ شد.

در نشست یاد شده رئیس مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی  ، مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی، مدیر کل امورلجستیکی و حمل ونقل چندوجهی، مدیر عامل منطقه ۱۱ شرکت غله استان سیستان و بلوچستان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان حضور داشتند.