شناسهٔ خبر: 70210 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواشناسی در دیدار با استاندار اصفهان:

پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده با خشکسالی روبرو نباشیم

سحر تاجبخش مسلمان سحر تاجبخش‌مسلمان که به منظور بازدید از امکانات و زیرساخت‌های هواشناسی به اصفهان سفر کرد، در دیدار با استاندار این استان گفت: اگرچه هنوز مدل‌های هواشناسی تکمیل نشده است اما پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده با خشکسالی روبرو نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان هواشناسی کشور، سحر تاجبخش‌مسلمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور که به منظور بازدید از امکانات و زیرساخت‌های هواشناسی اصفهان به این استان سفر کرده است، روز پنجشنبه با عباس رضایی، استاندار این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در این دیدار با اشاره به اینکه هنوز مدل‌های هواشناسی تکمیل نشده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده با خشکسالی روبرو نباشیم.
تاجبخش با بیان اینکه اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان را به عنوان معین تهران در نظر گرفته ایم، افزود: تجهیزات این اداره کل را تکمیل می‌کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از این دیدار عنوان کرد: تلاش می‌کنیم اطلاعات هواشناسی مطلوبی به فرودگاه کاشان ارائه کنیم تا پروازهای آن بدون مشکل باشد.
وی ابراز امیدواری کرد، زاینده‌رود جاری و پر آب باقی بماند و روزهای بهتری را برای کشاورزی استان اصفهان شاهد باشیم.

استاندار اصفهان: تأمین تجهیزات و زیرساخت‌های به‌روز هواشناسی برای دقت و سرعت در پیش‌بینی‌ها حائز اهمیت است

عباس رضایی، استاندار اصفهان نیز در بخشی از این دیدار با تاکید برضرورت تقویت امکانات و تجهیزات سازمان هواشناسی این استان، تأمین تجهیزات و زیرساخت‌های به روز را برای دقت و سرعت در پیش‌بینی‌های هواشناسی حائز اهمیت خواند.
وی با اشاره به تلاش‌های استان اصفهان به منظور امدادرسانی به سیل‌زدگان در جریان سیل فرودین‌ماه، اصفهان را نخستین استانی خواند که با تجهیزات به‌روز به کمک هموطنان در استان‌های سیل‌زده شتافت و طبق آخرین اخبار، بازسازی و بهسازی شهر پل‌دختر لرستان رو به پایان است.
رضایی همچنین با اشاره به محرومیت بسیاری از نقاط استان اصفهان گفت: در مناطقی از این استان شرایط زندگی سخت و طاقت فرساست.