شناسهٔ خبر: 70239 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رتبه نهم استان زنجان درتردد وسایل نقلیه سنگین درجاده‌ها

تردد مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با ۵۶ دستگاه ترددشمار برخط در محورهاي بين شهري استان و ۱۸ دستگاه منصوبه در ورود و خروج محورهای مواصلاتی استان (جمعا ۷۴ دستگاه به صورت رفت و برگشت )، در تیر ماه امسال تعداد ۱۴ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۵۱۹ تردد ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان,  عبدالحسین علی اکبری با اعلام این خبراظهار داشت: دو میلیون و ۲۷۸ هزارو ۵۱۹ تردد وسيله نقليه از طریق۱۸ تردد شمار در ورودی و خروجی های استان و ۱۲ میلیون و ۲۳۱ هزارو ۶۳۸ تردد توسط  ۵۶ ترددشمار در سطح راه های استان ثبت شده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان تصریح کرد: بیشترین تردد ورودی در آزادراه قزوین – زنجان با ۶۴۵.۴۳۱ تردد و کمترین تردد در محور گرماب- زرینه رود با ۱۶.۵۱۹ جابجایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰  درصد از كل تردد وسايل نقليه به وسايل نقليه سنگين اختصاص داشته است ، گفت : در حالیکه میانگین کشوری ۱۴درصد بوده و استان زنجان در رتبه نهم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده ها قرار دارد.

علی اکبری ميانگين نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي استان در اين مدت، ۲۷۶ وسيله نقليه در هر ساعت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت : ميانگين كشوري اين نرخ در اين مدت ۳۸۸ وسيله نقليه است, استان زنجان در خصوص نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي مواصلاتي، رتبه ۱۷ را در كشور داراست .

به گفته مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در ورودی و خروجی های آزادراه ها و محورهای ترانزیت استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت  آزادراه زنجان-قزوین، آزادراه زنجان-تبریز، ترانزیت زنجان- ابهر و زنجان - میانه می شود جمعا ۱.۵۳۹.۳۹۶ تردد است که حدود۶۸درصد از کل تردد در محورهای ورود و خروج استان است.

برچسب‌ها: