به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، محسن یمینی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: خط کشی راهها که از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی محسوب می شوند مستقیما در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می کنند.
وی ادامه داد: از این رو این اداره کل به منظور افزایش ایمنی محور ، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بخصوص در زمان مه گیر بودن مناطق کوهستانی در شب با دید محدود ، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات اجرای خط کشی را در سطح محورهای ارتباطی این استان در دستور کار خود قرار داد.
سرپرست اداره ایمنی و حریم یکی از اهداف اجرای خط کشی در سطح محورها را تعیین محدودیتهای حرکت برای هریک از کاربران عنوان و خاطر نشان ساخت: محورهای ارتباطی سواد کوه، هراز ، آمل، بابل، ساری - کیاسر، کمربندی ساری، لاویج نور، محمود آباد- فریدونکنار، کمربندی تنکابن، کمربندی جنوبی آمل، جاده نظامی بابل، سپاه دانش بابل، رویان گلندرود، جاده گهرباران از جمله محورهایی بوده که عمليات خط كشي در آنها صورت پذيرفت.
گفتنی است: مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.