شناسهٔ خبر: 70278 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئيس راهداری و حمل و نقل جاده ای جویبار:

ايمن‌سازي جاده‌های جویبار، گامی موثر در جهت کاهش سوانح رانندگی

خط کشی خیابان رئيس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جویباراز اقدامات ايمن سازي وسيع و گسترده در سطح محورهاي ارتباطي این شهرستان در قالب پاكسازي ، نصب و بازسازي علائم ، لکه‌گیری آسفالت و خط کشی خبرداد و افزود: اقدامات ایمن‌سازی این اداره در چند ماه اخیر که منجر به کاهش چشمگیر تصادفات و فوتی‌های سوانح رانندگی در شهرستان جویبار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران، نورالدین قاسم زاده ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: حوادث ترافيكي در سيستم حمل و نقل جادهاي سالانه باعث مرگ ومير افراد زيادي درجامعه مي شود كه اين موضوع هزينه و تبعات زياد اقتصادي را براي جامعه دربردارد.

وي تصريح كرد: در همين راستا اين اداره براساس وظايف ذاتي كه مسؤليت ايمن‌سازي محورهاي مواصلاتي جویبار را دارد با اقداماتي پيشگيرانه ايمني و نگاه به كنترل سرعت نقش به‌سزايي در كاهش سوانح رانندگي درسال گذشته علي الخصوص سه ماه چهارم سال تا به امروز داشته است.

قاسم‌زاده در ادامه به اقدامات ایمن سازی این اداره در سطح محورهای تحت پوشش خود اشاره و اظهار داشت: اقدامات گسترده خط كشي ، تامين روشنايي و رفع خاموشی ، لکه گیری آسفالت ، پاکسازی و زیبار سازی حریم راه ها ، شانه سازی، جداسازنده هاي موقت راه‌هاي در دست بهسازي با مسير نماي استوانه اي در جهت هدايت و كاناليزه نمودن جريان ترافيك به منظور جلوگيري از برخوردهاي رخ به رخ ، آشكار سازي نقاط پر حادثه ،نصب انواع علائم اخطاري قوس ، مسيرنما و خطر نما ، ساماندهي و افزايش اثر بخشي علايم در طول محورها تنها بخشی از اقدامات ایمن سازی این اداره در چند ماه اخیر بوده که منجر به کاهش چشمگیر تصادفات و فوتی های سوانح رانندگی در شهرستان جویبار شده است.

رئيس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جویبار خاطر نشان ساخت: محورهای ارتباطی جویبار- سیمرغ ، جویبار -قائمشهر، جویبار به ساری، کوهی خیل -  بهنمیر، پهناب ، و همچنین مناطق شیب آبندان، لاریم ، انارمرز ، کرفون، لپو صحرا ، اسماعیل کلا ، کیامحله ، زرین کلا و ... بخشی از محورهای تحت پوشش بوده که اقدامات ایمن سازی در آنها انجام پذیرفت.

قاسم زاده در ادامه به تاثير مثبت اقدامات ايمن سازي راه ها در كاهش سوانح رانندگي اشاره و خاطر نشان كرد: علاوه بر اقدامات ايمن سازي محورها مي توان با بكار گيري تمهيدات مهندسي كنترل و نظارت -  تبليغات كافي -  اطلاع‌رساني عمومي -  آموزش فراگير -  راهنمايي و ارشاد و بعضا تاديب خاطيان گامي به سوي ارتقاء‌ و اعتلاي فرهنگ ايمني و به تبع آن كاهش سوانح رانندگي برداريم.