شناسهٔ خبر: 70283 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در اصفهان:

سیاست کلی وزارت راه وشهرسازی, تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است

جلسه فلاورجان مهران کفاش گفت: خیلی ازسرمایه های ما برای ساخت راه جدای از تامین مالی، تامین قیر آن است که بسیاری از پروژه ها را معطل خود کرده و لازم است تا به مقوله قیر به عنوان یک کالای اساسی نگاه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، صبح امروز مهران کفاش معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت راه وشهرسازی و هیات همراه با حضور در شهرستان فلاورجان و با همراهی حجت الاسلام والمسلمین سید ناصرموسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان و حمیدرضا امیرخانی مدیرکل راه وشهرسازی استان از پروژه های راه وشهرسازی این شهرستان بازدید کرد.

نماینده مردم شهرستان فلاورجان در نشستی که به منظور رفع مشکلات شهرستان در حوزه حمل ونقل در محل فرمانداری برگزار شد گفت: از جمله در خواست های شهرستان در این حوزه که برای ما بسیار حائز اهمیت است بحث ورودی شهرفلاورجان، کمربندی جنوب غربی، بحث ایمن سازی و ساخت دوربرگردان پل طاد، تکمیل پل کلیشاد و آبنیل و بحث روشنایی اتوبان ذوب آهن است که انتظار است مرتفع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به مسائل مطروحه در این نشست بیان داشت: سیاست کلی که وزارتخانه راه وشهرسازی آن را دنبال می کند بحث اتمام پروژه های نیمه تمام دارای بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که در شهرستان فلاورجان اکثر پروژه ها دارای این ویژگی هستند و هدف ما هم تکمیل این پروژه هاست.

کفاش مهمترین مشکل در حوزه حمل ونقل را کمبود قیر جهت تکمیل پروژه ها عنوان کرد و گفت: لازم است تا به مقوله قیر به عنوان یک کالای اساسی نگریست چون خیلی ازسرمایه های ما برای ساخت راه جدای از تامین مالی، تامین قیر آن است که بسیاری از پروژه ها را معطل خود کرده است .

وی اظهار داشت: در صورت تامین قیر لازم بسیاری از پروژه های راه وشهرسازی هم در کشور و هم در استان اصفهان به سرانجام خواهند رسید.

معاون حقوقی، امورمجلس و استان های وزارت راه وشهرسازی در ادامه با توجه به مهمترین خواسته شهرستان در جهت احداث ورودی مناسب شهر فلاورجان اظهار داشت: مقرر شد تا طرح مورد نظر ظرف دو ماه آینده توسط مشاور به راه وشهرسازی اعلام و پس از بررسی در سطح وزارتخانه عملیاتی شود.

حمیدرضا امیرخانی مدیرکل راه وشهرسازی استان در ادامه در خصوص پروژه کمربندی جنوب غرب شهرستان گفت: کل این محور از محل بزرگراه اصفهان –شیراز ۱۷ کیلومتر است که ۱۲ کیلومتر آن احداث و درادامه آن و با احداث پل آبنیل که دال های آن ریخته شده بحث اتصال به اتوبان ذوب آهن انجام خواهد شد.

مهدی خضری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان نیز در خصوص روشنایی محور اتوبان ذوب آهن بیان داشت: طول کل این محور ۱۸ کیلومتر است که از محور های پرتردد و پرسرعت استان محسوب می شود و جهت ایمن سازی مسیر در وسط اتوبان نیوجرسی جایگزین گاردریل شده و ۱۱ کیلومتر هم با چراغ های ال ای دی مجهز و بحث روشنایی آن حل شده است.

گفتنی است در این نشست پیمانکاران و مشاورین پروژه ها موارد و مسائل خود را مطرح و راهکارهای لازم جهت رفع مشکلات ارائه شد.