شناسهٔ خبر: 70364 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جزئیات معاملات بازار مسکن تیرماه شهر تهران/میانگین معامله هر مترمربع واحدمسکونی در پایتخت به ۱۳ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسید

شهر تهران وضعیت بازار مسکن در تیرماه ۹۸ نشان می‌دهد که میانگین خرید و فروش هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران به قیمت ۱۳ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان معامله شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن، جزئیات معاملات بازار مسکن تیرماه شهر تهران را اعلام کرد. بر اساس گزارش اعلام شده، تعداد مبایعه‌نامه‌های انجام شده در تیرماه ۴۲۶۰ معامله ثبت‌شده که این میزان نسبت به خردادماه که ۵۳۷۸ معامله بوده حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. همچنین این گزارش حاکی است که بیشترین حجم قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک تهران با بیش از ۳۱ میلیون تومان معامله شده است و کمترین قیمت برای هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه ۱۸ تهران با نزدیک به ۶ میلیون تومان معامله شده است.

این گزارش می‌افزاید که میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تیرماه در شهر تهران ۱۳ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان بوده است که نسبت به تیرماه سال گذشته که میانگین هر مترمربع واحد مسکونی ۶ میلیون و ۹۸۷ هزار تومان بوده است.

بر اساس این گزارش، بیشترین تعداد مبایعه‌نامه‌ها مربوط به منطقه پنج شهر تهران و کمترین مبایعه‌نامه در منطقه ۱۹ شهر تهران با تعداد ۳۸ معامله ثبت شده است.

این گزارش حاکی است که در منطقه یک، تعداد ۲۱۲ مبایعه‌نامه با قمیت هر مترمربع ۳۱ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان، منطقه ۲، ۴۰۵ مبایعه‌نامه با قیمت هر مترمربع ۲۰ میلیون و ۸۹۴ هزار تومان، منطقه ۳، ۱۶۷ مبایعه‌نامه با قیمت هر مترمربع ۲۳ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان، منطقه ۴، ۴۰۳ مبایعه‌نامه با قیمت هر مترمربع ۱۳ میلیون و ۳۷۳ هزار تومان و منطقه ۵، ۵۶۵ مبایعه‌نامه به قیمت هر مترمربع ۱۶ میلیون و ۴۶۱ هزار مترمربع معامله شده است.