شناسهٔ خبر: 70369 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران :

افزايش ضريب ايمنی جاده‌های مازندران در دستور كار است

نشست ایمنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در سومین جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی اجرایی حمل و نقل عنوان کرد: افزايش ضريب ايمني جاده‌هاي مازندران در دستور كار ما است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، عباسعلی نجفی در این نشست كه با حضور معاون هماهنگی امور عمراني استانداري و دیگر اعضای کمیسیون در محل استانداری مازندران برگزار شد ، عنوان کرد: راه هاي ارتباطي استان‌هاي شمالي كشور به دليل گردشگر پذير بودن و نزديكي به پايتخت از اهميت ويژه اي برخوردار بوده و از راه‌هاي بسيار پر تراكم محسوب مي شوند, همچنين فاصله كم مراكز جمعيتي در اين استان‌ها و تراكم شهرها نيز بر اهميت راه‌هاي درون استاني افزوده، لذا با اين همه ويژگي هنوز توجه ويژه اي به اين راهها نشده است.

وي تبعات ناشي از تصادفات و تلفات جاده اي را در جامعه بسيار فاجع انگيز برشمرد و تصريح كرد: بايد با بررسي همه جوانبه و دسترسي به اطلاعات درست از شرايط موجود در جهت افزايش ايمني محورها گام برداريم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از اقدامات گسترده‌ ايمن‌سازي در سطح محورهاي استان خبر داد و اظهار داشت: با تمام توان در جهت افزايش ارتقای ايمني جاده هاي مازندران تلاش نموده ، چرا كه سر لوحه كاري ما حفظ ، نگهداري و ايمن سازي جاده‌ها است.

وي ضمن اشاره به اقدامات آشكار سازي نقاط حادثه خيز در محورهاي استان عنوان کرد: اين اداره كل اقدامات وسيعي را در خصوص آشكار سازي نقاط پر حادثه بصورت زودبازه در قالب نصب علائم و تابلوهاي فسفري، نصب جداكننده هاي مياني و .. در سال گذشته به اجرا درآورد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران آموزش و فرهنگ سازي را از جمله عوامل موثر در جهت كاهش تصادفات نام برد و خاطر نشان ساخت: مي‌توان با بكار گيري تمهيدات مهندسي كنترل و نظارت , تبليغات كافي,اطلاع رساني عمومي, آموزش فراگير, راهنمايي و ارشاد و بعضا تاديب خاطيان گامي به سوي ارتقاء‌ و اعتلاي فرهنگ ايمني و به تبع آن كاهش سوانح رانندگي برداريم.

گفتنی است در کمیسیون مربوطه که با هدف رویکرد ارتقاء ایمنی تردد جاده ای  تشکیل شد مواردی چون : برنامه‌ریزی کاهش تصادفات در سفرهای تابستانی، بررسی وضعیت تحویل پروژه تعریض محور گهرباران توسط بندر امیر آباد، برآورد خسارت وارده از سوی شرکت گاز به حریم راه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.