شناسهٔ خبر: 70372 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۳۵ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

تریلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۳۵درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار در چهارماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل،علی رحمتی بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در مدت یادشده ۱۴۱ هزار تن کالای ایرانی توسط ۶ هزار و ۳۶۵ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده افزود:از ابتدای سال تاکنون ۳۱۰ هزار و ۹۹۹ تن در مجموع تناژ کالا افزایش ۱۹ درصدی را شاهد هستیم.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل عمده کالاهای صادر شده را كاشی،شیشه ،پروفیل،نمک،قیر،سنگ ساختمانی،میل گرد و سيب زمينی عنوان کرد.

عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: در چهارماه امسال ۵۷ هزارو ۹۳۳تن كالا توسط۲هزارو ۳۵۶دستگاه از مرز بيله‌سوار ترانزيت خروجي شده اند که از این مقدار ۱۰۰۵ تن کالا توسط ۹۵ دستگاه کامیون ایرانی و ۵۵ هزارو ۹۸۶تن کالا توسط ۲۲۱۸ دستگاه كاميون آذری و ۹۴۲تن كالا توسط۴۳دستگاه كاميون تركی  ترانزيت شده اند.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل درخصوص عمده کالاهای ترانزیت شده خروجی نیز گفت: آب معدنی،ام دی اف،گچ،نئوپان،سیمان،بیسکویت، نمک، سنگ‌های ساختمانی و لوله پلی اتیلن ازجمله این کالاها است.