شناسهٔ خبر: 70389 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح تعمیر و تعریض پل‌های آبرو محور قم - تفرش

ابنیه رییس اداره نگهداری ابنیه راه‌های استان قم خبرداد : با هزینه‌ای افزون بر پنج میلیارد ریال، طرح تعمیر و تعریض چهار دستگاه پل جاده ای درمحور قم ( باغیک ) – تفرش اجرایی شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم ، عباس شکوری با عنوان این موضوع که اجرای این طرح از اردیبهشت ماه امسال کلید خورده است درخصوص بازه زمانی تکمیل آن نیز اظهار داشت : با توجه به اینکه جهت اجرای طرح مذکور سعی بر عدم انسداد و یا حتی اعمال محدودیت ترافیکی درمسیرهای اجرایی پروژه است، تسریع در تکمیل آن حداکثر تا پایان آذرماه سال ۹۸ در دستور کار قرار دارد.

وی درخصوص مشخصات فنی اقدامات درحال اجرا جهت تعمیر وتعریض ۴ دستگاه پل محور قم – تفرش ، اظهار داشت : تعریض متغیر ۲ تا ۴ متر درطرفین پل‌ها، اجرای رادیه و برید جهت مقابله با آب شستگی، اجرای ملات تعمیری به منظور مرمت بتن‌های مضمحله، دریواسیون ( تنظیم بستر پل )، تنقیه و پاکسازی دهانه ها و .... از اهم اقداماتی است که درراستای اجرای این طرح درحال اجراست.

شکوری درادامه به اهمیت و موقعیت پلهای واقع در محور قم – تفرش اشاره کرد و تصریح نمود : به دلیل ییلاقی و کوهستانی بودن منطقه،  وهمچنین  راه اصلی دسترسی به شهرستان تفرش  که این محوردوطرفه را معبر اتوبوسها گردانیده، ارتقا ایمنی تردد محور باغیک – تفرش در الویت قرار گرفته است.

رییس اداره نگهداری ابنیه راه‌های راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درخاتمه بایادآوری مجدد این مهم که جهت اجرای طرح مذکور، هیچگونه انسداد ویا حتی محدودیت ترافیکی اعمال نگردیده تا کاربران جاده ای این مسیر دچار زحمت نشوند تاکید کرد : رانندگان حین عبور از مسیرهایی که پروژه های عمرانی درآنها درحال اجراست ضمن رعایت کامل جوانب ایمنی نسبت به همکاری با عوامل اجرایی این طرح ها نهایت تعامل را داشته باشند تا مبادا شاهد حادثه ای ناگوار و جبران ناپذیر باشیم.