شناسهٔ خبر: 70409 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزیر صمت در بازدید از بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد:

تنوع بخشی به گونه‌های حمل و دست اندرکاران تخلیه کالاهای اساسی

بازدید بندر امام قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت طی سفرش به بندرامام خمینی(ره)، بر لزوم تنوع بخشی شرکت های بزرگ دولتی در زمینه دست اندرکاران تخلیه کالاهای اساسی و گونه های حمل آن به منظور افزایش رقابت و تسریع در خروج کالا تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، در این بازدید، حسین مدرس خیابانی به همراه هیاتی مرکب از مدیران دستگاه‌های ذیربط در زنجیره تأمین کالا در استان خوزستان هفتم مردادماه پس از بازدید میدانی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، در نشست مشترک با مدیران کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و گمرک بندرامام خمینی(ره) ، صنعت ،معدن و تجارت خوزستان و مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط، در خصوص بهره گیری بیشتر از ظرفیت ناوگان حمل و نقل ریلی برای تسریع در روند خروج کالاها از این مجتمع بندری تصمیم سازی کردند.

وی در این نشست با اشاره به ظرفیت های قابل توجه بازرگانی و لجستیکی در بندر امام خمینی(ره) که از طریق ایجاد زیرساخت‌های لازم  و استقبال از بخش خصوصی ایجاد شده است، بندر امام خمینی(ره) را قطب اقتصادی کشور توصیف کرده و آن را مایه افتخار کشور دانست.

قائم مقام وزیر صمت در این نشست با اشاره به عملکرد مطلوب بندرامام خمینی(ره) در تخلیه و انبارش کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، اظهار داشت: خوشبختانه در بخش تأمین کالاهای اساسی کشور تا پایان سال جاری هیچ گونه مشکلی نداریم و می باید تمام تلاش خود را در بخش تسریع خروج این نوع کالا با هم افزایی بیشتر دستگاه های ذیربط به کار بگیریم.

مدرس خیابانی با اشاره به فعالیت  شرکت‌های بزرگ دولتی  برای تأمین کالاهای اساسی کشور در این مجتمع بزرگ بندری، بر لزوم تنوع بخشی در زمینه  بهره گیری از توان پیمانکاران تخلیه کالاهای اساسی و همچنین تنوع بخشی در استفاده از گونه های مختلف حمل و نقل به منظور ایجاد رقابت و تسریع در روند خروج کالاهای اساسی تأکید کرد.

وی اهتمام به تسریع در روند خروج کالاهای صنعتی و قطعات کارخانه جات و تقویت بخش صادرات  به مثابه یک راهبرد مهم برای پشتیبانی از تولیدگران و افزایش فرصت اشتغال و کاهش قیمت تمام شده برای آنان در جنگ اقتصادی را حائز اهمیت دانسته و تصریح کرد: همانگونه که همه ی کشور توان خود را برای تأمین کالای اساسی مورد نیاز مردم و تسریع در خروج آن متمرکز کرده، می باید در خصوص توجه و اهتمام به تأمین نیاز بخش تولید برای تقویت آنان در جنگ اقتصادی که دشمن برما تحمیل کرده و همچنین تقویت صادرات غیرنفتی برای کاهش سهم صادرات نفتی نیز همکاری و همراهی کنیم.

در این نشست مشترک با ارائه توضیحات عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوری استان خوزستان مراحل فرآیند خروج کالاهای اساسی در بندر تبیین و گلوگاه ها و چالش های بر سر راه  جریان خروج کالا نیز شناسایی شد.

شایان یادآوری است  به منظور تسهیل و تسریع در روند خروج کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) از ابتدای سال جاری تاکنون نشست های مشترکی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاونین وزرای راه و شهرسازی، جهادکشاورزی و صمت برگزار شده است و مصوبات متعددی به منظور بازنگری در فرآیند های اجرایی و چابک سازی مراحل صدور مجوز های نظارتی به تصویب و اجرا در آمده است.