شناسهٔ خبر: 70428 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خوزستان خبر داد:

۱۳ شرکت حمل و نقل متخلف استان خوزستان پلمپ شدند

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان از پلمپ ۱۳ شرکت حمل و نقل متخلف کالا و مسافر استان در ۴ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی‌نیا با اشاره به بررسی ۸۴ پرونده تخلف شرکت‌های حمل و نقل کالا اظهار کرد: از این تعداد پرونده تخلف، پروانه فعالیت هیچ شرکتی لغو نشد، اما ۴۴ شرکت مشمول پرداخت جریمه نقدی شدند.

وی افزود: ۱۰ شرکت حمل و نقل کالا تذکر کتبی دریافت کرده و ۱۲ مورد نیز ملزم به رعایت ضوابط و تبرئه شدند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان به پرونده تخلف شرکت‌های مسافربری نیز اشاره کرد و گفت: پرونده تخلف ۸ شرکت مسافربری نیز مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، ۲ شرکت تذکر کتبی دریافت کردند و ۳ شرکت جریمه نقدی شدند اما و پروانه فعالیت هیچ شرکتی لغو نشد.

بهرامی نیا با بیان اینکه تعداد پرونده‌های بررسی شده از ۸۷ مورد در سال چهارماهه نخست گذشته به ۹۲ مورد در مدت مشابه سال جاری رسید، تصریح کرد: ۱۳ شرکت حمل و نقل متخلف استان شامل کالا و مسافر در ۴ ماهه نخست سال جاری پلمپ شدند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۷ شرکت بود.

وی در خصوص مدت زمان پلمپ این تعداد شرکت ظهار کرد: یک شرکت به مدت ۶ماه، دو شرکت به مدت ۲ ماه و مابقی به مدت یک ماه پلمپ شدند.

 وی تأکید کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ضوابط تأسیس و بهره برداری از شرکت‌های حمل ونقل بین شهری را ابلاغ کرده و همه شرکت‌های حمل ونقل خوزستان ملزم به اجرای این ضوابط هستند. طبق این ضوابط در صورت توقف فعالیت‌های حمل ونقل این شرکت‌ها، پروانه فعالیت آنها توسط این اداره بررسی و در صورت تخلف لغو می‌شود.