شناسهٔ خبر: 70445 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نصب رادار کوشک بزم گامی بلند در افزايش ضريب ايمنی پروازهاست/ امکان استفاده از تمام امکانات رادار با به روز رسانی سامانه های اتوماسيون

مسعود نیکبخت مديرکل کنترل ترافيک هوايی تاکيد کرد: با توجه به ارزيابی به عمل آمده، رادار جديد کوشک بزم از پوشش مناسب تر و بيشتر نسبت به موقعيت قبلی رادار در راستای افزايش ايمنی پروازها برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مسعود نیکبخت با اشاره به بهره برداری رسمی از رادار TMA کوشک بزم با قابلیت پیشرفته MODE Sتوسط وزیر راه و شهرسازی ارتقاي چشمگير سطوح ايمني و افزایش دقت نظارت برای پروازها را از دستاوردهاي اين پروژه عنوان كرد.

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی با بیان اینکه اين سامانه به فناوري MODE S كه از آخرين دستاوردهاي روز دنيا در تجهيزات نظارتي به شمار مي رود، تجهيز شده است، گفت: سایت یابی این رادار در راستای افزایش ضریب ایمنی و افزایش پوشش راداری در سیستم های اتوماسیون سینا (مرتبط با مرکز کنترل فضای کشور) و آریا(مرتبط با فرودگاهها) انجام و توسط همکاران ارتباطات و ناوبری هوایی نصب شده است.

وی درباره مزایای استفاده از این رادار افزود:  با توجه به ارزیابی به عمل آمده، این رادار دارای پوشش مناسب تر و بیشتر نسبت به موقعیت قبلی رادار است. نصب آنتن در کوشک بزم که با تکنولوژی روز دنیا همراه است بسیاری از مشکلات رادارهای قبلی را برطرف می کند، ضمن اینکه با به روزرسانی سامانه‌های اتوماسیون، استفاده از تمام امکانات این آنتن از قبیل MODE S محقق خواهد شد.

نیکبخت همچنین گفت: در راستای تکمیل پوشش های راداری و با هدف جذب بیشتر پروازهای عبوری، بهبود پوشش و رقابت با کشورهای پاکستان و عمان، امکان‌سنجی جابه جایی دو آنتن و نصب آنها در شرق کشور در برنامه قرار گرفته است که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.