شناسهٔ خبر: 70446 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های مازندران :

تعمیرات اساسی پل های بزرگ در محور ارتباطی کندوان

پل رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از عملیات اجرایی تعمیر و مرمت اساسی دو پل بزرگ در محور ارتباطی کندوان با احداث رادیه (رفع آب شستگی) و برید(ساخت دیوار حائل) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، محسن محمدنژاد ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت :  پل‌ها نمي توانند براي هميشه باقي بمانند و هر شكل سازه اي كه به كار برده شود و يا هر مصالحي كه استفاده شود ، دير يا زود آثار فرسودگي در آنان ظاهر مي شود,  بنابراين موضوع ارزش پلها و خسارات ناشي از بي توجهي به نگهداري آنها يكي از مواردي است كه بايد به طور وسيع و گسترده مورد توجه قرار گيرد.

وی ادامه داد : پل ها جزء ابنیه مهم راهها بوده که در سال های اخیر عمدتاً برداشت بی رویه مصالح پائین دست پل ها آب شستگی پایه ها و تخریب فونداسیون آن را بدنبال داشته که در نتیجه خسارات سنگینی را به این اداره کل جهت بازسازی مجدد آن تحمیل نموده است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح نمود : از این رو تعمیرات اساسی پل " مرگن " و " اوجانو" در محور ارتباطی کندوان با در نظر گرفتن اعتباری بالغ بر۱۵۰میلیارد ریال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

محمد نژاد اظهار داشت: پلها همواره نقش موثري در ايجاد ارتباط ميان اقوام و شكوفايي اقتصادي جوامع ايفا نموده و درتامين شبكه ارتباطي راههاي يك كشور از اهميت ويژه اي برخوردارند.