شناسهٔ خبر: 70464 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل:

اعتبارات ملی حوزه راه دو برابر افزایش یافته است / تمام تلاش خود را برای افزایش طول بزرگراه‌های آماده افتتاح به کار گرفته‌ایم

غلطک معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل گفت: در امسال اعتبارات ملی حوزه راه در استان اردبیل دو برابر افزایش یافته که امیدواریم با جذب کامل این اعتبارات پروژه‌های این حوزه پیشرفت مطلوبی داشته باشد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، علی یوسف‌زاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر با سرعت در حال احداث است که با دو برابر شدن ماشین‌‌آلات در این مسیر امیدواریم تا آخر شهریور ماه با تکمیل کارهای باقیمانده ۲۵ کیلومتر از این مسیر افتتاح و در اختیار هموطنان قرار گیرد .

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل خاطرنشان کرد: علاوه بر محدوده فوق همزمان عملیات اجرایی ابنیه فنی و زیرسازی حدود ۱۰ کیلومتر دیگر این مسیر در حال اجراست تا با جمع‌بندی نهایی در سال آینده به شکل کامل محور اردبیل – مشگین‌شهر به سرانجام برسد.

وی به مسیر چهاربانده اردبیل – سرچم نیز اشاره کرد و افزود: تا کیلومتر ۳۵ این پروژه به پیمانکار واگذار شده و در حال اجراست و امیدواریم تا پایان فصل کاری ۲۷ کیلومتر از آن به بهره برداری برسد .

یوسف‌زاده ادامه داد: محور کلور – درام، رضی – امیرکندی( قطعه برگ چایی ) و پروژه ورودی گرمی نیز با قوت در حال اجراست تا اهالی این مناطق از راه دسترسی مطلوب بهره‌مند شوند.

وی همچنین به فعال بودن پروژه پارس‌آباد تا سه راهی سربند به عنوان یکی از تقاطع پر تردد شمال استان و همچنین گوگ تپه به سمت بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: سعی ما بر این است تا با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف تاخیر و تعطیلی در اجرای این پروژه‌ها را به حداقل برسانیم تا با جابجایی برخی تاسیسات پروژه ادامه یابد.

بیش از ۵۰ پروژه راه روستایی در حال انجام است

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل به اصلاح مسیر رانشی کوثر به خلخال و تکمیل عملیات فیزیکی این پروژه اشاره و تصریح کرد: در بخش پروژه‌های راه روستایی نیز بیش از ۵۰ پروژه در حال انجام است که به رغم کمبود منابع اعتباری سعی می‌کنیم تا این پروژه‌ها نیز به سرانجام برسد .

یوسف‌زاده گفت: با وجود اینکه سال گذشته در تامین قیر از طرف دولت  مشکلی نداشتیم و قیر مورد نیاز اکثر پروژه ها تامین شده است ولی هنوز سیستم واگذاری قیر برای سال ۹۸ قطعی نشده است که در صورت عدم تامین قیر بسیاری از کارخانجات با توجه به مشکلات نقدینگی با مشکل جدی مواجه خواهند بود و بیشترین آسیب را نیز پروژه های راههای روستایی خواهند دید .

وی در مورد پروژه‌های شروع شده در سالجاری نیز تصریح کرد: علاوه بر ۳۵ کیلومتر در حال اجرای محور اردبیل – سرچم ، ۲۵ کیلومتر دیگر نیز ( حد فاصل کیلومتر ۶۰ – ۳۵ ) توسط شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور به پیمانکار واگذار شده است که با تجهیز کارگاه عملیات اجرایی آن نیز شروع خواهد شد .

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل به مطالعات محور نمین – حیران با اولویت تونل حیران و مطالعات تونل خلخال – اسالم اشاره کرد و افزود: ما در تلاش هستیم تا با مطالعات باند دوم تونل حیران ، گره ترافیکی پرتردد ترین محور منتهی به استان و تونل گردنه اسالم یکی از سخت ترین و کولاک گیر ترین گردنه های کشور را که حدود ۱۱ کیلومتر از مسیر مذکور را حذف خواهد نمود اجرایی نماییم .

یوسف‌زاده در مورد وضعیت نامناسب محور سرعین – آلوارس نیز بیان کرد: ما این پروژه را در حال مطالعه داریم تا به جای روکش آسفالت این مسیر با ارتقای این محور به راه اصلی شاهد رشد و شکوفایی در این محور گردشگری استان و تردد روان و ایمن در آن باشیم .

جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات استانی

وی از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات استانی و تخصیص و جذب منابع ملی به صورت مناسب خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر جذب کامل اعتبارات استانی در حوزه اعتبارات ملی در تعدادی از محورها حتی اعتبارات جذب شده بیش از دو برابر اعتبارات ابلاغی بوده که موجب فعال تر شدن اکثر پروژه ها در استان شده است .

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل خاطرنشان کرد : در حالی که سال ۹۷ به نسبت سال‌های قبل رشد اعتبارات بخش راه چشمگیر بود در سال ۹۸ نیز به نسبت سال ۹۷ افزایش بیش از دو برابر شدن اعتبارات ملی را شاهد هستیم که امیدواریم با جذب آن پیشرفت مطلوبی در پروژه های راهسازی استان اتفاق بیافتد .

یوسف‌زاده اضافه کرد: با توجه به برگزاری جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستانها در خصوص پروژه های پیشنهادی سال ۹۸ ، امیدواریم فرمانداران نیز به نسبت افزایش اعتبارات پروژه های ملی اهتمام ویژه ای در افزایش اعتبارات پروژه های استانی بخش راه داشته باشند تا پروژه های استانی نیز فعال تر شوند .

وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور و افتتاح پروژه‌های بزرگراهی اردبیل اظهار کرد: تمام تلاش خود را جهت افزایش طول بزرگراه های آماده افتتاح به کار گرفته ایم که این پروژه ها شامل : محور اردبیل – مشگین شهر ، اردبیل – سرچم ، رضی امیرکندی و  ورودی گرمی خواهد بود .

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل مجموع مطالبات پیمانکاران را ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد که بیشترین این رقم مربوط به پیمانکاران محور اردبیل – مشگین شهر و اردبیل – سرچم است.