شناسهٔ خبر: 70467 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه کارگروه تخصصی مدیران حراست منطقه ۲ ادارات کل راه و شهر سازی استان ها

جلسه کرج اولین جلسه کارگروه تخصصی مدیران حراست و کارشناسان فن‌آوری اطلاعات حراست‌های منطقه دو کشور در استان البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز, این جلسه در محل این اداره کل و با حضور مدیران حراست و کارشناسان فن آوری اطلاعات استان‌های تهران ، البرز ، مازندران ، قم ، ایلام ، لرستان ، همدان ، گلستان و مرکزی تشکیل شد .

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرزابتدا از ویژگیهای استان مطالبی بیان کرد سپس اظهار داشت: با توجه به اینکه این استان کوچکترین استان کشور است و مسیر مواصلاتی بین استانهای شمال و غرب کشور با پایتخت از این استان عبور می کند و همچنین وجود فرودگاه بین المللی پیام در مرکز استان البرز از نظر حمل مسافر و کالا  دارای اهمیت ویژه ای است به طوری که در تعطیلات نوروز  امسال بیش از ۳۵ میلیون خودرو از این استان تردد کرده است.

رضایی همچنین توضیح داد که بیش از ۹۱ هزار واحد مسکن مهر در استان در دست ساخت است که بیش از ۶۰ هزار واحد تحویل متقاضیان شده و همچنین در حوزه بازآفرینی شهری و با کارهای خوبی در استان البرز صورت گرفته است زیرا با توجه به نزدیکی به پایتخت کشور و وجود صدها کارخانه و کارگاه صنعتی این استان در سالهای اخیر شاهد رشد مهاجر از سراسر کشور بوده و این مسئله باعث به وجود آمدن مشکلاتی ازجمله به پدید آمدن  مناطق بافت فرسوده شده است.

وی به حاضران در جلسه گفت: با توجه به تمام شرایط ویژه در استان البرز باید اقدامی موثر به خصوص در حوزه شهرسازی و معماری می باشیم تا در قدم اول از ایجاد بافت ناکارآمد شهری در حواشی شهرهای صنعتی استان جلوگیری شود و همچنین اصالت شهری کلانشهر کرج به عنوان یکی از مهمترین شهرهای کشور در بحث مهاجر پذیری حفظ شود و باعث ایجاد حس امنیت و آرامش شهروندان گردد.

این مقام مسئول افزود: بهترین روش برای حل مسئله بافتهای ناکارآمد شهری واگذاری امور به شهرداری ها می باشد و دولت در این خصوص نقش نظارتی و  حاکمیتی عهده دار باشد تا شاهد رشد و شکوفایی در این مناطق باشیم.

احمدی پرگو معاون شهرسازی شهرداری کرج نیز از سلامت اداری در اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گفت و اظهار داشت: این اداره کل بهترین اداره از نظر سلامت اداری هست و در این چند سالی که با این اداره همکاری داشته ام شاهد این موضوع بوده ام و همچنین اشاره کرد استقرار میز خدمت در اداره کل موجبات رضایتمندی مراجعین را فراهم نموده است و از مدیر کل و همکاران ادره کل به خاطر تلاش و جدیتشان در انجام امورات تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه جلسه حسنی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی البرز ضمن ارائه عملکرد چند سال گذشته این اداره کل به طرح موضوعات تخصصی در حوزه کاری معاونت خود پرداخت که از جمله آن می توان به موضوعات کمیسیون های تخصصی شهرسازی و معماری ، توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان، طرح های توسعه و عمران شهری،  و دیگر  مباحث مختلف شهرسازی و معماری اشاره نمود که حاضرین در خصوص این موضوعات بحث و تبادل نظر کردند.

شایان ذکر است همزمان با جلسه مسئولین حراست منطقه ۲ وزارت راه و شهرسازی، کارشناسان فناوری اطلاعات حراست این منطقه نیز در جلسه ای با حضور نماینده وزارت راه و شهرسازی در خصوص مسائل امنیت شبکه و فضای مجازی و سایبری جلسه هم اندیشی و آموزشی حضور یافتند.

در پایان مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز موضوعات مطروحه را جمع بندی و پاسخگوی سوالات مدیران حراست و کارشناسان فناوری اطلاعات شد.