شناسهٔ خبر: 70482 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تخصیص سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری و ایمنی راه‌های خوزستان

نصب تابلوهای راهنما مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از تخصیص سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری و ایمنی راه های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: از سال گذشته تفاهمنامه ای بین استانداری خوزستان، سازمان برنامه و بودجه استان و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان منعقد شده که طی آن مقرر شد سالی ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه نگهداری و ایمنی راه ها هزینه شود.

خط کشی۱۰ هزار کیلومتر انواع راه

وی افزود: در همین راستا سال گذشته از ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه های اصلی، فرعی، بزرگ راه، آزاد راه و راه روستایی آسفالت شده استان ۱۰ هزار کیلومتر خط کشی صورت گرفت.

نصب ۷۰ هزار تابلو و علائم در سطح جاده های استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: علاوه بر این ۴۰۰ کیلومتر روکش و آسفالت حفاظتی انجام و ۷۰ هزار تابلو و علائم در سطح جاده های استان نصب شده و در زمینه روشنایی محورها نیز اقدامات خوبی صورت پذیرفت.

بهرامی نیا تأکید کرد: در حال تلاش هستیم تا خوزستان در بحث جاده ای به استانداردهای لازم برسد.

وی با بیان اینکه در خصوص رفع نقاط حادثه خیز، ماده ۱۰۸ قانون ۵ ساله برنامه ششم تکالیفی را ملزم کرده است، اذعان کرد: با وجود افزایش تعداد خودروها و سفرهای جاده ای در خوزستان طی ۸ سال گذشته، خوشبختانه کاهش تصادفات منجر به فوت در استان طی این بازه زمانی روند نزولی را نشان می دهد بطوریکه تلفات جاده ای از ۸۴۰ نفر در ۸ سال گذشته به ۵۳۴ نفر در سال ۹۷ رسیده است که این کاهش روند برنامه ریزی و همکاری موثر دستگاه های متولی ایمنی حمل و نقل را نشان می دهد.

آغاز نصب ۱۵ کیلومتر نیوجرسی در محور اهواز- آبادان

بهرامی نیا ادامه داد: در آزادراه خلیج فارس شرایط ایمنی برقرار است و از لحاظ شیب، نصب تابلو، سطح روی محور شرایط مناسبی دارد. نصب نیوجرسی (دیوار بتونی) به طول ۱۵ کیلومتر از ابتدای محور اهواز- آبادان نیز آغاز شده و در تلاش هستیم بتوانیم روشنایی این مقطع نیز به سرانجام برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص محور اهواز- اندیمشک، گفت: یکی از مشکلات محور اهواز-اندیمشک ورود و خروج کشاورزان از اطراف به این محور اصلی است که باعث تصادف های زیاد می شود, سعی شده با نصب گاردریل و نیوجرسی میزان ورود و خروج را کاهش دهیم اما در کمترین زمان، کشاورزان  مجدد نسبت براشتن موانع اقدام می کنند.

بهرامی نیا با بیان اینکه محور ایذه به دهدز سطح رویه خوبی ندارد، از اجرای دو پروژه در محور اهواز به دهدز خبر داد و گفت: سعی خواهد شد این پروژه ها تا ۴ آینده به پایان برسند تا در این محور شاهد برقراری شرایط مطلوبی باشیم.