شناسهٔ خبر: 70489 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن مطرح کرد؛

فرصت تغییر جهت بازار در نمایشگاه صنعت ساختمان فراهم می‌شود

مهدی احمدی مهدی احمدی برگزاری نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان را فرصتی مناسب جهت تغییر وضعیت کنونی بازار مسکن به سمت تحریک بیشتر ساخت و ساز ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با اشاره به نام گذاری سال جاری به عنوان سال «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در وضعیت کنونی که بازار مسکن در حال ورود به یک دوره ثبات قیمتی و احتمالا کاهش حجم ساخت وساز قرار دارد، عرضه انواع محصولات صنوف مرتبط با بخش ساختمان در این نمایشگاه به همراه ارایه محصولات تامین مالی از سوی بانک تخصصی بخش مسکن می تواند مسیری به سمت ایجاد انگیزه برای سازندگان در جهت افزایش عرضه محسوب شود.

وی در گفت و گو با هیبنا، با بیان اینکه بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی حوزه ساختمان ارتباط گسترده و مستقیمی با طیف متنوعی از فعالان بخش مسکن دارد، تصریح کرد: بانک مسکن حضور فعالانه ای در نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان دارد تا از این طریق طیف گسترده ای از صنوف مرتبط با حوزه ساخت وساز را مورد حمایت ویژه قرار دهد.
وی با تاکید بر آنکه یکی از دلایل حضور بانک مسکن در این نمایشگاه ایجاد تحرک و رونق در عرضه مسکن است، گفت: با توجه به نگاه ویژه بانک مسکن به حوزه مسکن، در تلاش برای ارایه انواع محصولات و تسهیلات متعدد به این حوزه هستیم تا تمامی سیاست های پیش بینی شده از سوی دولت و بانک مرکزی برای ایفای نقش در بازار مسکن عملیاتی شود.

رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن همچنین با بیان اینکه عمده محصولات این بانک به بخش صنعت ساختمان ارایه می شود، افزود: مجموع محصولات بانک مسکن در دو حوزه تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات مشارکتی به شرکت های فعال در حوزه ساختمان که هم اکنون در این نمایشگاه حضور دارند می تواند در نقش اهرم حمایتی عمل کند.

احمدی ادامه داد: به طور طبیعی هر سازنده ای برای آغاز پروژه های ساختمانی به مصالح ساختمانی متعدد نیاز دارد از این رو اگر بانک مسکن با حمایت از سازنده ها در بخش تامین مالی از طریق ارایه تسهیلات به تحرک بیشتر سمت عرضه کمک کند به تبع آن شرکت های عرضه کننده مصالح ساختمانی نیز امکان فعالیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

وی به مسیرهای پیشنهادی برای رکودزدایی از وضعیت موجود در بخش مسکن اشاره کرد و گفت: از سال گذشته بانک مسکن در قالب یک بسته پیشنهادی به بانک مرکزی درخواستی مبنی بر اجازه فعالیت بانک مسکن در بازار سرمایه ارایه داد. در حال حاضر بخش عمده فعالیت بانک مسکن در بازار پولی است اما اگر امکان فعالیت این بانک در بازار سرمایه نیز موجود باشد می توان به طور همزمان در دو بخش بازار پولی و بازار سرمایه ماموریت تامین مالی بخش مسکن و ساختمان را با ابزارها و نهادهای موثر بیشتری پیگیری کرد.

به گفته وی حضور فعال بانک مسکن در بازار سرمایه می تواند به عنوان یکی از روش های نوین تامین مالی در بخش مسکن و ساختمان باشد و از این پس تامین مالی بخش مسکن از شکل تک قطبی فعلی خارج شود.