شناسهٔ خبر: 70532 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از پروژه‌های در دست اجرای غرب استان / اختصاص ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اجرای پروژه‌های راه روستایی رامسر

رامسر مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران به منظور تسریع در روند اجرای پروژه های حوزه راه و شهرسازی از غرب استان با محوریت تنکابن و رامسر بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه ها قرار گرفت .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه شهرسازی استان مازندران, سید محمد نظری در حاشیه حضور در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، همچنین شورای برنامه‌ریزی که با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار مازندران در شهرهای رامسر و تنکابن برگزار شده بود از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی این دو شهر بازدید و برای تسریع در روند انجام پروژه و رفع موانع و مشکلات  دستورات لازم را صادر کرد .

وی همچنین تاکید کرد: غرب مازندران با توجه به موقعیت خاص و گردشگرپذیر بود، همچنین حجم بالای مسافر که بدون تردید تاثیرگذاری فراوانی بر شریان توسعه دارد، مورد توجه ویژه اداره کل راه و شهرسازی در اجرای پروژه‌های زیرساختی است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: در راستای تاکیدات استاندار مازندران مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در صدد هستیم با توجه به نقش راه و  شهرسازی  در توسعه همه جانبه این پروژه‌ها را در کمترین زمان ممکن  افتتاح و بهره‌برداری کنیم.

تصویب ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای پروژه‌های راه روستایی شهرستان رامسر

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: در باره پروژه های راه روستایی  و سایر پروژه های حوزه راه و شهرسازی در شهرستان رامسر گفت در محورهای روستایی گلیَن، روستای سپارده در اشکور، زیر سازی ولِنگان و چاک و همچنین روستای لترنسا پیمانکاران در حال فعالیت هستند که به همین منظور میزان اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط دولت به تصویب رسیده است.  

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی مطلوب در روند اجرای راه های روستایی در این منطقه یادآور شد برای آسفالت این بخش در انتظار بازگشایی سامانه قیر هستیم تا این بخش نیز اختصاص یابد.

سید محمد نظری با اشاره پیگیری ها شورای شهر رامسر و مدیریت شهرستان مبنی بر طرح بازنگری شهری در حوزه شهرستان رامسر کتالم و ساداتشهر از توابع این شهر افزود: به دلیل آنکه منابع در اجرای این طرح باید به شکل دولتی باشد بنابراین تلاش شد با پیگیری این موضوع در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و در ادامه طرح ان در کمیته برنامه ریزی شهرستان انجام شود و چنانچه اجرای این طرح در استان نیز به تصویب برسد  بدون فوت وقت با انتخاب مشاور برای اجرای فاز اول بازنگری این شهرها اقدام می کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان درخصوص پروژه های این اداره کل در شهرستان تنکابن یادآور شد : احداث دیواره پل خشکرود ، احداث پل امام زمین و احداث پل صادق آباد از جمله پروژه هایی هستند که با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال انجام بوده و تمام تلاش ما بر این است تا انشاء اله در هفته دولت مورد بهره برداری قرار گیرد .

پروژه مسکن مهر ۶ رامسر عملیاتی می شود

سید محمد نظری در بازدید از پروژه مسکن مهر ۶ در رامسر گفت : در این پروژه زمین از اراضی دولتی بوده که در اختیار تعاونی قرار گرفت و با تعیین اعضا متاسفانه به دلیل تغییر مدیریت های مختلف  چند سال متوقف بود .

وی با بیان اینکه از زمانی که مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران شدم مشکلات پروژه مسکن مهر با پیگیری  راه وشهرسازی و اعضای تعاونی بررسی شد تصریح کرد : پیمانکار این پروژه با تجربه بوده و در پروژه های چالوس و محمودآباد و نکا  کار کرده است .

وی افزود : در پروژه مسکن مهر ۶ پیشرفت و عملکرد مشهود است و تا پایان سال تکمیل و تحویل اعضا می شود .

نظری با اشاره به اینکه برابر برنامه ریزی های وزارت راه وشهرسازی سالجاری پایان پروژه مسکن مهر است و این پروژه با برنامه ریزی پیمانکار بهره برداری می شود گفت : اعتبار ساخت پروژه مسکن مهر قیمتی است که تعاونی با اعضا قرارداد تنظیم کرده است و قیمت نهایی با بررسی هزینه ها و با نظر راه و شهرسازی ، اعضا و تعاونی اعلام خواهد شد .

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران تصریح کرد: زمین پروژه مسکن مهر ۶ دولتی است و قرارداد عرصه با راه و شهرسازی و عیان با هیات مدیره تعاونی بوده که با انتخاب پیمانکار مشغول به تکمیل پروژه شدند.

وی افزود : مسکن مهر ۶ با تیر برق و تکنولوژی روز به روز به شکل نوین ساخته می شود که از کیفیت خوبی برخوردار بوده و دارای آسانسور و پله فرار با کیفیت فنی بالا ساخته  می شود .

فرماندار رامسر در این بازدید گفت : روند ساخت مسکن مهر ۶ در گذشته موجبات نگرانی شهروندان و چالش ها شد که با پیگیری های   پیمانکار انتخاب  و پروژه عملیاتی شد . محمد آزاد با بیان اینکه پیمانکار با افزایش اکیپ ها با تسریع در ساخت مسکن مهر ۶ اقدام کند تصریح کرد : پروژه مسکن مهر تا پایان سال پیشرفت ۹۵ درصدی خواهد داشت و باید با تسریع در پروژه در امسال  بهره برداری شود .