شناسهٔ خبر: 70552 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارائه گزارش اقدامات بعد از سیل توسط اعضای شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان گلستان

جلسه گرگان اعضای شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان گلستان در دوازدهمین جلسه کارگروه نظارت و بازرسی مناطق سیل‌زده استان که با حضور طالبی رئیس مرکز مدیریت عملکرد بازرسی وزارت کشور و دبیر نظارت و بازرسی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کشور و اعضای کمیته مذکوربرگزار شد ،آخرین وضعیت صدمات سیل اخیر و اقدامات انجام شده را گزارش کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان , حسين محبوبي رئیس شورای هماهنگی امور راه وشهرسازی و مدير كل راه و شهرسازي استان گلستان در این جلسه بیان داشت: در سیل اخیر استان حدود ۳۶۰ میلیارد تومان به حوزه های مختلف راه و شهرسازی اعم از راه آهن، راهها و ابنیه، فرودگاه و هواشناسی خسارت وارد شد.

وی ادامه داد: تشکیل کمیته های بازرسی خانه های مسکونی سیل زده، تهیه نقشه های تفصیلی و جامع شهرهای سیل زده ، طرح واگذاری زمین معوض به شهروندانی که منازل مسکونی شان در سیل آسیب دیده و دارای مجوز هستند، همکاری با سایر دستگاه های استان و کشور، هماهنگی جهت اعزام ماشین آلات از استان های همجوار و پیمانکاران جهت هدایت سیل و کاهش صدمات و اجرای امورات محوله از جمله اقداماتی بود که اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان اجرا نموده است.

طالبی رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور و دبیر کمیته نظارت و بازرسی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کشور در این جلسه گفت: باید در خدمات رسانی و تکمیل صدمات سیل تسریع و به افراد آسیب دیده در سیل تکریم شود.

وی مستند سازی اتفاقات سیل اخیر را بسیار ارزشمند عنوان و افزود کمیته مستند سازی و درس آموزی سیل جهت جمع آوری نکات منفی و مثبت  سیل اخیر در کشور نیز تشکیل شده است.