شناسهٔ خبر: 70553 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اعلام آمادگی نمایندگی بازرگانی فدراسیون روسیه برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی پیام

فرودگاه پیام با حضور نمایندگانی از بازرگانی فدراسیون روسیه در فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام و دیدار با مدیرعامل فرودگاه ومنطقه ویژه اقتصادی پیام علاقه‌مندی خود را برای حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری کشور روسیه در این منطقه اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام این هیات که متشکل از رئیس و نمایندگان  بازرگانی فدراسیون روسیه( زیرمجموعه وزارت صنعت روسیه) در جمهوری اسلامی ایران و همچنین نمایندگانی از شرکت‌های سرمایه‌گذار آن کشور  بودند روز سه شنبه مورخ ۸ مرداد ماه ضمن حضور در منطقه ویژه اقتصادی و بازدید از ظرفیت‌های موجود با نادر ثناگومطلق مدیرعامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام دیدار و گفت‌وگو کردند.

بنابراین گزارش در این دیدار ثناگو با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و امکانات موجود منطقه خاطرنشان کرد در کنار فرصت های سرمایه‌گذاری موجود امکان فعالیت های اجرایی عمرانی و خدماتی نیز مهیا است.

وی ادامه داد: با نیازسنجی های صورت گرفته توسط خود شرکت های سرمایه گذار بازار فروش محصولات و تولیدات در کشور وجود دارد و حتی امکان صادرات نیز به سایر کشورها موجود دارد.

مدیر عامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام در این جلسه موضوع نزدیک بودن به پایتخت را مزیت این منطقه دانست و گفت: این مزیت باعث شده بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی و حتی برندها ی برتر کشور ، استان البرز را برای فعالیت خود انتخاب کنند.

ثنا گو با اشاره به امکان فعالیت در حوزه مونتاژ قطعات در منطقه اقتصادی پیام ، گفت : منطقه ویژه اقتصادی  پیام آمادگی دارد در یک همکاری مشترک فرصت ایجاد کارخانه مونتاژ قطعات دستگاه های اتوبوس و همچنین کارگاه های تعمیرات هلی کوپتری را با سرمایه گذاران کشورروسیه فراهم سازد. 

این هیات که با هدف بررسی میدانی شرایط و امکانات و ظرفیت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی پیام حضور یافته بودند از بخش های فرودگاهی ،ترمینال و منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کردند وهمچنین علاقه مندی خود را جهت حضور وفعالیت در این منطقه اعلام کردند. 

گفتنی است مقرر شد مراحل قانونی و مکاتبات رسمی جهت ادامه همکاری ها توسط طرفین تا انعقاد تفاهم نامه فی مابین پیگیری شود.