شناسهٔ خبر: 70571 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

خوزستان به اصفهان و مرکز کشور با محور پاشنه زاگرس متصل می‌شود

خیرالله خادمی خادمی، تکمیل محور پاشنه زاگرس را تحولی در حمل و نقل استان خوزستان دانست و گفت: این محور نقش مهمی در اتصال شمال استان خوزستان به اصفهان و مرکز کشور دارد و موجب رونق گردشگری و توسعه اقتصادی این استان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور،  خیراله خادمی، روز چهارشنبه، نهم مردادماه به همراه نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان سفر کرد و ضمن بازدید از پروژه‌های راهسازی این استان در جریان روند پیشرفت فیزیکی طرح‌ها قرار گرفت.
وی در بازدید از محور پاشنه زاگرس این مسیر را یکی از اولویت‌های این استان برشمرد و گفت: این محور یکی از پروژه‌های مهم شرکت ساخت وتوسعه در استان است که تاثیر فراوانی در هدایت ترافیک شمال خوزستان دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی طول این محور را حدود ۲۲۰ کیلومتر عنوان کرد وافزود: راه اصلی پاشنه زاگرس از سردشت دزفول آغاز می‌شود و با عبور از اندیکا، ایذه به چهارمحال و بختیاری می‌رسد.
خادمی تاکید کرد: این محور نقش مهمی در اتصال شمال استان خوزستان به اصفهان و مرکز کشور دارد و موجب رونق گردشگری و توسعه اقتصادی این استان است.
وی پیشرفت فیزیکی قطعه یک این پروژه را 40 درصد اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: قطعه اول در دزفول به طول 24کیلومتر در حال اجرا است و عملیات اجرایی قطعه دوم نیز به طول 15 کیلومتر به تازگی آغاز شده است.
خادمی محور پاشنه زاگرس را یکی از محورهای مهم برای پدافند غیرعامل استان خوزستان و توسعه گردشگری این استان برشمرد و گفت: این جاده می تواند ارتباط بین شمال خوزستان، استان اصفهان و مرکز کشور را فراهم کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث این محور با ویژگی‌های راه اصلی اعلام کرد: در بازدید امروز تصمیم بر این شد تا این محور در کنار جاده فعلی احداث شود و با توجه به وجود جاده فرعی در کنار این جاده امیدواریم در آینده از این محور به شکل بزرگراه  بهره‌برداری شود.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در توضیح محورهای مواصلاتی استان خوزستان به سمت مرکز کشور گفت:  محور مواصلاتی پاشنه زاگرس که از دزفول تا ایذه امتداد دارد از یک سو و محور اهواز –هفتگل- باغملک و در نهایت ایذه از سوی دیگر به سمت استان چهارمحال بختیاری امتداد پیدا می‌کنند که با تکمیل این دو محور در آینده اتصال استان خوزستان به استان اصفهان و مرکز کشور به صورت بزرگراه فراهم خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر همچنین از احداث باند دوم محور دزفول- شوشتر بازدید کرد و در این خصوص گفت:‌ این محور یکی از مسیرهای ارتباطی پرتردد بین شهرستان‌های دزفول و شوشتر و اتصال شمال استان به شهر اهواز است که با عبور روزانه 10 هزار دستگاه وسیله نقلیه از ترافیک بالایی برخوردار است.
خادمی طول این محور را 60 کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: 35 کیلومتر از این مسیر هم اکنون تکمیل و زیرعبور قرار دارد و بخش باقیمانده آن نیز به زودی به مناقصه خواهد رفت.