شناسهٔ خبر: 70582 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

محدودیت اعتبار برای تکمیل جاده طالقان به هشتگرد نداریم/ جاده هشتگرد به طالقان تا زمان ایمنی کامل افتتاح نخواهد شد

بازدید محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از جاده طالقان به هشتگرد در خصوص اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز و رعایت تمهیدات ایمنی گفت: با توجه به اینکه این پروژه در حال حاضر هنوز از نظر ایمنی در شرایط مطلوبی نیست، تا زمانی که برای تردد مناسب نشود، زیر بار ترافیکی نخواهد رفت. این پروژه مشکل اعتباری ندارد و با رعایت موارد ایمنی و تکمیل آن، افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز پنج‌شنبه دهم مرداد به همراه حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، عزیز‌الله شهبازی، استاندار البرز، تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان البرز، ‌ داود صفدری مدیرعامل شهر جدید هشتگرد و جمعی دیگر از مسئولان وزارت راه و شهرسازی و مدیران استان البرز از پروژه راه ارتباطی هشتگرد طالقان بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات انجام شده این پروژه قرار گرفت.

در ابتدای این بازدید، مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز گزارش مختصری درباره وضعیت  پروژه ارائه کرد.

تقی رضایی گفت: با توجه به پیشرفت قابل توجه پروژه و همکاری وزیر راه و شهرسازی و استاندار استان البرز در راستای کمک به پروژه‌های عمرانی استان در آینده نزدیک شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه خواهیم بود.

در ادامه این بازدید مشاور و پیمانکار پروژه، هر کدام به تشریح وضعیت موجود پرداختند و درباره پیشرفت فیزیکی پروژه مطالبی عنوان کردند.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جریان این بازدید در خصوص اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز و رعایت تمهیدات ایمنی مطالبی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه این پروژه در حال حاضر هنوز از نظر ایمنی در شرایط مطلوبی نیست، تا زمانی که برای تردد مناسب نشود زیر بار ترافیکی نخواهد رفت.  

محمد اسلامی با بیان اینکه پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت محدودیتی برای تأمین اعتبار ندارد گفت: این پروژه هم مشکل اعتباری ندارد و با تکمیل آن و رعایت موارد ایمنی افتتاح خواهد شد.

مطالعات و احداث پروژه جاده هشتگرد به طالقان در سال ۱۳۷۹ ابتدا با عنوان جاده فرعی آغاز شد. در ادامه این پروژه تبدیل به یکی از راه‌های اصلی طالقان شد و با بهره‌برداری از این جاده ۴۴ کیلومتری، ۳۲ کیلومتر دسترسی از تهران به طالقان نزدیک‌تر خواهد شد. تنها تونل موجود دراین مسیر به‌عنوان مرتفع‌ترین تونل ایران شناخته می‌شود.