شناسهٔ خبر: 70627 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گام نخست طرح اقدام ملی ، رونق تولید مسکن سهم مازندران ۸ پروژه مشارکتی / تکمیل مسکن مهر به همراه طرح اقدام ملی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران

نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران در تشریح طرح اقدام ملی ، رونق تولید مسکن ، ضمن تاکید بر تکمیل مسکن های مهر باقیمانده همزمان از عملیاتی شدن طرح اقدام ملی تولید مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران پس از اعلام برنامه وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس و تاکید بر تکمیل مسکن مهر باقیمانده همزمان با عملیاتی کردن طرح اقدام ملی تولید مسکن، این موضوع در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفت و در گام نخست طرح ملی با تعریف پروژه های مشارکتی و انجام فراخوان آن اقدام نمود .

سید محمد نظری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : در این طرح که در راستای روانسازی سیاست‌های تولید مسکن برنامه‌ریزی شده بدین معنا که مکان‌هایی که دارای زیرساخت‌های لازم هستند و منابع اجازه می دهد ، خصوصا ً مناطقی که کمبود عرضه وجود دارد ، عرصه هایی را برای تولید مسکن در اختیار سازندگان قرار می گیرد .

نظری تصریح کرد: در این طرح هم در بحث زمین و هم در بحث مجوزها و هم در بحث تسهیلات پشتیبان، زنجیره‌ی کاملی هماهنگ شده است تا بتوانیم پروژه‌ها را به نحو مطلوب به انجام برسانیم .

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران یادآور شد: در بخش اشتغال نیز فعالسازی صنعت ساختمان می‌تواند به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر بسزایی در رونق تولید و اشتغال داشته باشد . از طرفی باتوجه به پیش‌بینی پروژه‌ها در داخل محدوده شهری در این طرح از گسترش غیراصولی شهر جلوگیری به‌عمل آمده و به نوعی با استفاده از تجربه و دارا بودن خدمات زیربنایی محل های احداث پروژه مسکن مهر نقاط ضعف آن مرتفع شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی در بحث توانمند سازی برای ساخت ، توانمندسازی را در تامین زمین و حمایت از سازندگان عنوان کرد و افزود: در بحث توانمند سازی برای ساخت در دو محور گام برداشتیم که نخستین محور آن زمین بوده است . در تلاش هستیم با ایجاد گشایش در مسیر هموار کردن ارایه جواز ساخت به کسانی که تولید مسکن می کنند عرصه را برای فعالیت سازندگان فراهم کنیم .

نظری از دیگر اقدامات را برای طرح اقدام ملی و رونق تولید مسکن ، تسهیلات عنوان کرد و گفت : با هماهنگی های انجام شده منابع مورد نیاز در اختیار سازندگان قرار می گیرد و این منابع قابل واگذاری به خریدار نیز هست .

مدیر کل راه و شهرسازی استان درخصوص تامین زمین برای این پروژه یادآور شد: در راستای توسعه همه جانبه استان و محور قرار دادن عدالت ، زمین مورد نیاز برای اجرایی شدن این طرح از نقاط مختلف استان انتخاب شده است .

گفتنی است؛  استان مازندران در قالب طرح مذکور در فراخوان نخست با تعریف هشت پروژه مشارکتی اقدام نموده و باتوجه به تداوم این طرح در مراحل آتی پروژه های جدید در سایر نقاط حسب نیاز و شرایط اقدام خواهد شد. و با تا تحقق تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سالهای ۹۸ و ۹۹ در کنار تکمیل مسکن مهر در راستای دستور وزیر راه و شهرسازی در کشور ادامه خواهد یافت .