شناسهٔ خبر: 70629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سالانه ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان قزوین بهسازی و روکش می‌شود

روکش آسفالت مازندران مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با تلاش‌های انجام شده، در حال حاضر با ۴ خطه کردن حدود ۷۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، همه ۳۰۰ کیلومتر راه‌های اصلی استان تبدیل به بزرگراه خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در جلسه شورای معاونان و روسای ادارات راه و شهرسازی که با حضور سید عیسی حسینی، مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت برگزار شد عنوان کرد: استان قزوین یکی از شاهراه‌های مهم حیاتی در کشور است و روزانه متوسط یک میلیون تردد در استان داریم. 

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: از حدود ۳۰۰ کیلومتر راه های اصلی استان بخش قابل توجهی تبدیل به بزرگراه شده‌اند و حدود ۷۰ کیلومتر باقی مانده هم تا ۱۴۰۰ انجام می‌شود که در این صورت همه راه‌های اصلی ۴ خطه خواهند شد.

وی همچنین بیان داشت: ۵۰۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که ۳۰۰۰ کیلومتر آن روستاهای بالای ۲۰ خانوار می باشد و ۲۶۱۰ کیلومتر از این مسیر آسفالت شده است.

حق لطفی اضافه کرد: همچنین ۴۰۰ کیلومتر برنامه اجرایی داریم که طبق برنامه به طور متوسط سالانه ۵۰-۹۰ کیلومتر بهسازی و روکش انجام می‌شود.

دبیر شورای مسکن استان در مورد موضوع مسکن مهر بیان داشت: در مجموع در استان قزوین ۵۵ هزار واحد مسکن مهر داریم که حدود ۸ درصد از این واحدها باقیمانده و این تعداد نیز به یاری خدا تا آخر سال به اتمام می‌رسد.

وی افزود: ۴۲۵ واحد هم در مذاکره با کمیته امداد به نیازمندان و مددجویان تحویل شد که از این تعداد حدود ۷۰ زنان سرپرست خانوار هستند.

حق لطفی با اشاره به برنامه پژوهشی مشاور مسکن گفت: برای اجرای بهتر و اثرگذارتر برنامه اقدام ملی مسکن نیز اطلاعات و آمار وضعیت مسکن در نقاط شهری استخراج شده و در حال تجزیه و تحلیل جهت برنامه‌ریزی است.