شناسهٔ خبر: 70633 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی و مديريت منابع وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد:

تکمیل پازل هاب لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بااتصال ریل

بازدید معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) امیرمحمود غفاری گفت: معرفی مجموعه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به‌عنوان نماد توسعه ملی اغراق نیست و بی‌شک این منطقه یکی از نقاط جدی جهت عزیمت کشور در مسیر توسعه است.

امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و  مديريت منابع وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص توسعه منطقه آزاد و منطقه ویژه در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و فعال شدن گمرک در این مجموعه اظهار داشت: اینکه مجموعه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به‌عنوان نماد توسعه ملی معرفی می‌شود، اغراق نیست. بی‌شک این منطقه یکی از نقاط جدی جهت عزیمت کشور در مسیر توسعه است.

وی ادامه داد: بااین‌حال در این طرح باید تمام جوانب و لوازم دیده شود. این بدان معنا است که ایجاد گمرک و گرفتن کد ترانزیتی یک اتفاق بسیار خوب است، اما اگر تکمیلی نباشد به آن نقطه مدنظر در مسیر توسعه نخواهیم رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در این خصوص بحث راه‌آهن در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) موضوع بسیار جدی بوده و حتماً باید ریل به آن وصل شود. این موضوع از آنجایی مهم است که ظرفیت بارگذاری زمینی ترافیکی محدود بوده و به همین خاطر بحث راه‌آهن برای تبدیل‌شدن شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به هاب لجستیک اهمیت دارد.

 غفاری در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی شهر فرودگاهی امام اظهار داشت: خصوصیت بارز این مجموعه درجایی است که می‌تواند خیلی به بودجه دولتی وابسته نباشد. یعنی هر فازی این امکان را دارد که منبع درآمد فاز دیگر باشد.

وی افزود: در این خصوص این امر نیاز به حمایت دارد تا با یک مدیریت منسجم بتوان این نقطه عزیمت توسعه کشور را باقدرت هرچه بیشتر تکمیل کرد.