شناسهٔ خبر: 70634 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برخورد با متخلفان حمل بار اضافه در حوزه استحفاظی هشترود

نظارت حمل و نقلی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هشترود گفت: با همکاری پلیس راه، میزان بار کامیون‌ها در حوزه استحفاظی این شهرستان کنترل و با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان آذربایجان شرقی, علی ابوالحسنی گفت : شبکه راه‌های کشور با صرف هزینه‌های زیادی ساخته می‌شود که متاسفانه با حمل اضافه‌بار توسط کامیون‌ها، آسفالت جاده‌ها تخریب شده و به پل‌ها  و ابنیه‌ها خسارت وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ و صیانت از زیرساخت‌های حمل و نقل از وظایف اصلی این اداره است، اظهار داشت: نظارت و کنترل اوزان کامیون‌های حامل بار و جلوگیری از ضررهای ناشی از ان و همچنین کاهش تصادفات جاده‌ای با همکاری پلیس راه هشترود - مراغه به طور جدی دنبال خواهد شد.

 ابوالحسنی گفت: شهروندان و رانندگان با داشتن اطلاعات ترافیکی و با رعایت قوانین حمل و نقل و با فرهنگسازی می‌توانند در کاهش سوانح جاده ای سهیم باشند.

 شهرستان هشترود با ۵۷هزار جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب‌شرق تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع شده و به دلیل قرارگرفتن در جنوب استان و مسیر تردد مرکز به غرب و شمال‌غرب کشور، بسیاری از رانندگان کامیون‌های باری، جاده‌های این شهرستان را برای انتقال کالا و مواد انتخاب می‌کنند و همین امر در کنار آب و هوای کوهستانی و سرد، موجب تخریب سریع آسفالت جاده‌های شهرستان شده است.