شناسهٔ خبر: 70641 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری همدان؛

حفظ علائم جاده‌ای نیازمند اعتبار بالایی است

نصب علائم معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان بر حفظ و تجهیز علائم جاده ای تأکید کرد و گفت: حفظ علائم جاده ای نیازمند اعتبار بالایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، حمید پرورشی خرم در شورای ترافیک شهرستان کبودراهنگ با تأکید بر اینکه رسالت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، بحث ایمنی راههاست، اظهار داشت: اولویت کاری ما در این مجموعه حفظ جان مردم است.

وی، تجهیز راهها به علائم و تجهیزات ایمنی از جمله تابلو، گاردریل، نیوجرسی، روشنایی، چراغ چشمک زن و غیره را از اقدامات در دستور کار دانست و افزود: در زمینه تجهیز علائم جاده ای باید جدی وارد شد و اجرای این مهم نیازمند اعتبار ویژه ای است.

پرورشی ادامه داد: حفظ حریم راه ها، نصب تابلو در مکان های مناسب، آشکارسازی راه ها و نصب سرعت گیرهای مورد نیاز به خصوص در محور هاي منتهي به شهرها و...ا ز مهم ترین اقدامات اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان در زمينه ارتقای ایمنی راه ها است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان سرقت علائم جاده ای را از جمله دغدغه های این اداره کل عنوان و خاطرنشان کرد: تابلوها و علائم هشداردهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان با هدف ایمنی جان آنان و مسافران نصب شده و سرقت تابلوهاي جاده اي، ايمني تردد را كاهش و روند سوانح را افزايش مي دهد که باید در این زمینه فرهنگسازی لازم به شکل های مختلف انجام شود.

حمید پرورشی خرم بحث راهداری زمستانی را از دیگر اولویت های کاری این مجموعه بیان کرد و یادآور شد: در حال حاضر در حال ترمیم و بهسازی راه های استان هستیم تا ان شاالله شاهد زمستانی ایمن و بدون هیچ گونه حادثه ای باشیم.